Kezdőlap > Általános cikkek, Guild Wars 2 játékmenet, Rendezvények: gamescom, pax, stb... > Guild Wars 2 tapasztalatok a live demo alapján

Guild Wars 2 tapasztalatok a live demo alapján

Nick Kolan aki már kipróbálta a guild wars 2 live demoját, írt egy rövid beszámolót az élményekről amiket a játék folyamán szerzett. A részletes beszámolót angolul itt olvashatjátok. A játék folyamán egy human elementalist karakterrel játszott.

gw2-trailer-manifesto-080

A karakter generálás azon részével nem nagyon törődött, ami a külső megjelenésre vonatkozott, hiszen ki akar ilyennel szórakozni amikor csak rövid ideje van a játékot kipróbálni. Érthetően másodlagos szempont… Szóval kiválasztotta a karakter nemét, majd olyan kérdések következtek, amik más mmorpgk esetében még nem voltak. Ki kellett választani a karakter miben legyen erős, az elementalist esetében amit Nick az Earth elementál mellett tette le a voksát. Ezután a karakter jellemét érintő és életrajzi kérdések is következtek. Még olyan dolgokat is be lehetett állítani, hogy a karakter legjobban azt bánja, hogy sosem volt lehetősége cirkuszban előadni…!?

gw2-trailer-manifesto-040

Ezek után, végre sikerült belépni a játékba, ahol egy faluban találta magát. Körbenézni viszont nem sok ideje maradt, hiszen azonnal egy NPC rohant oda hozzá aki informálta, hogy a város a kentaurok támadása alatt áll és segítenünk kell beterelni a népet a kocsmába. Miután ezzel végzett a helyi erődbe kellett vennie az irányt, hogy visszafoglalják a falut. Meglepő módon azt írja Nick, hogy a küldetés folyamán más játékosokat is látott az erőd felé futni, azaz nem volt teljesen elszigetelve a történetben. Azaz a játék nincsen olyan szinten instance-olva mint amitől sokan féltek. A többi játékossal karöltve visszaverték a kentaur támadó hullámokat. Annak ellenére, hogy nem volt partyban a többi játékossal, mindenki minden dropból és killből kapott valamit.

http://gw2screenshots.files.wordpress.com/2010/07/gw2-screenshot-inside-tavern-001.jpgMajd nem sokkal az ember főváros felé vette az irányt, ahol rövid körbenézés után átment egy portálon, amikor is jelezve lett számára, hogy egy instance-olt területre fog belépni. A túloldalon azonnal a helyi kocsmába ment…

“A helyi fogadóban találkoztam egy lánnyal, aki iránt éreztem valamit, és egy riválissal aki szintén a lány kegyeiért versenyzett. Szóváltás kerekedett és végül elszabadult a pokol. A rivális és a bandája elkezdte darabokra szedni a bárt valamint a vendégeket. Akcióba léptem és keményen helyreraktam a bajkeverőket.”

A monitor másik oldalán, azaz a valóságban, közbe azt kérdezték tőle, hogy hogyan sikerült ezt mind elindítania. Az egyik fejlesztő tájékoztatta őket, hogy azért jutott ebbe a kocsmai verekedésbe, mert közembernek állította be a karakterét. Ha nemes embert választott volna, akkor egy teljesen más jelenetbe csöppent volna ekkor.

gw2-trailer-manifesto-042

A dinamikus eventekkel először a Divinity’s Reach körüli vidéken találkozott, ahol azonnal segítséget kért tőle egy NPC megölni valakit. Ha a másik irányba indult akkor egy farmert szorult segítségre, akinek a dinnyéit nyulak pusztítják. Az eventek teljesítése sokszor egy újabb eventet nyit meg, amik hosszú láncolatot alkothatnak. Ráadásul más játékosok akkor kapcsolódnak ehhez a küldetés láncolathoz, amikor csak akarnak. Melléd szegődnek és onnan kezdik ahol éppen jársz, a korábbi küldetések számára nem szükségesek.

A harcrendszer szerinte sokkal inkább akció orientált és az, hogy hogy mozogsz, hol vagy sokkal komolyabb hangsúlyt kap mint a már ismert játékokban. Az elementalist karakterrel tudott idézni falakat tűzből, vagy óriási jég tüskéket, a kedvence viszont a már skill videókból ismert főnix volt. A kézben tartott fegyverek pedig hatással voltak a legfontosabb statokra és skillekre is. Így például staff-al a kezében nagyobbat sebzett, de tőrrel logikusan növekedett a kitérés esélye, stb…

gw2-trailer-manifesto-150

Kipróbálta a demo végén a Charr karaktert is, amivel egy sokkal sötétebb vidéken játszhatott. Annyiban viszont megegyezett a korábban megismert vidékkel, hogy itt is bármerre ment, történt valami. Az egyik event, pedig elvezette a manifesto videóban látott sárkányhoz, amit a játékostársaival együtt szépen levertek.

Nagy elvárásokkal ült le a játék elé és elmondása szerint nem csalódott. Az eddig ígéreteket betartotta az arenanet és a guild wars 2-vel élvezetes volt játszani az elején a végén és a kettő között. Természetesen talált pár grafikai hibát és néhány bugot a harcrendszerben, de egy pre-alfa release esetén szerintem ezt el lehet nézni a játéknak.

  1. 2010. augusztus 18. - 14:26

    nyelvtani hibákért, elírásokért, hülye mondat szerkezetekért felelőségget nem vállalok. Majd javítom mikor jut rá időm, a fordítás egy ebéd szünet alatt készült :)

  2. Sütikapitány
    2010. augusztus 18. - 14:43

    Köszi a fordítást és a munkát. Kételyeim szertefoszlotak :D A Google fordító volt low.

  3. Erasmus
    2010. augusztus 18. - 14:45

    Biztató vélemény, ami csak megerősít a hitemben hogy érdemes várni.
    Ilyenkor mennyi időt ülhetnek ott vajon, hogy ennyi mindent sikerült csinálnia?

  4. ShdNx
    2010. augusztus 18. - 14:47

    Köszönjük a fordítást, bár aki tud angolul és kíváncsi a részletekre, annak inkább azt ajánlom, hogy olvassa el az eredetit.


    A kézben tartott fegyverek pedig hatással voltak a legfontosabb statokra és skillekre is. Így például staff-al a kezében nagyobbat sebzett, de tőrrel logikusan növekedett a kitérés esélye, stb…

    Nekem úgy tűnik a forrás-szöveg alapján, hogy nem (csak) a statok változnak a különböző fegyverekkel, hanem azok a képességek is, amelyeket használni tudsz.
    Így írja:


    The abilities I had at my disposal depended on my equipped weapons.

    Ezt leszámítva nagyon jól leírtad a lényeget. Köszi!

  5. 2010. augusztus 18. - 14:48

    ha jól láttam 40 perctől ketyegett az óra visszafele egyik felvételnél, gondolom egy órát kapnak durván…

    Bossfight videó tegnapról: http://www.youtube.com/watch?v=wUjHVojFxI8&feature=channel

  6. Kain
    2010. augusztus 18. - 14:52

    kíváncsi leszek a továbbiakban milyen videók bukkanak fel… netán egy béta dátum vagy valami… jó infó..

  7. ZeNDeR
    2010. augusztus 18. - 15:17

    PvP-ről továbbra sincs semmi?

    • 2010. augusztus 18. - 15:21

      PvP-t még nem tartalmaz a live demo. Ahoz jobban ki kell dolgozni a játékot még nekik. több skill, stb… szerintem legalábbis.

  8. Royal
    2010. augusztus 18. - 15:38

    Hát nem is tudom, mibe köthetek még bele.
    A legszebb, h egyáltalán nem is akarok :3 Ez szerelem <3

    Aionos szárnyat kéne még beletenni :D
    Hagy repülhessen aki nem szeret űszni.

  9. bodaster
    2010. augusztus 18. - 15:51

    A legfontosabb info szamomra: a legveszelyesebb faj a GW2-ben a kentaur lesz, ez egyertelmu. Erted, meg egy oraja sem ment a demo, amikor mar harom varost lerohantak. Sarkanyok meg sehol. Ezzel a sebesseggel nem lehet versenyezni.

    :)

  10. Maty
    2010. augusztus 18. - 17:57

    “Earth elementál” Earth affinity van benne, ami “Föld mágiai orientáció” nagyon körülményesen fogalmazva :D

    “Az egyik event, pedig elvezette a manifesto videóban látott sárkányhoz, amit a játékostársaival együtt szépen levertek.” “My allies (as in, all the other players in the area) and I were rapidly killed by the beast as we got too close. ”
    Ezt találtam még :D

  11. ambushka
    2010. augusztus 19. - 06:28

    PvP-rol semmi hir, de nalam mar felejtos a jatek a potik miatt. GvG 5v5-tel, mikozben 8 profession van, meg meg a potik, ez igy koszi, de nem.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!