Kezdőlap > Egyéb kategória > Guild Wars 2 – Raid útmutató

Guild Wars 2 – Raid útmutató

A minap beszélgettünk Kozzy-val, hogy hogyan lehetne összerakni egy raid eventet. …vagy segíteni a közösséget, hogy ilyeneket csináljon. Megkértem, hogy dobjon össze egy pár pontos listát, hogy hogyan is működik ez az egész. Nos… amit kaptam az nem gyenge. Egy 14 oldalas dokumentumot rakott össze semmi perc alatt.

Ezúton is köszönnöm a munkáját és hát nem maradt más, mint: Olvassátok!

gw_raid_0aRaid-ek ismertetése:

Dungeon-okhoz hasonló instance-olt PvE tartalom. A HoT kiegészítő kell hozzá.

Legfőbb különbségek:

  • 10 fős
  • fontos dolog még hogy aki meghalt azt harc közben nem lehet feléleszteni
  • nem napi hanem heti reset van:

A boss-ok heti 1x dobnak pénzt és cuccokat.

Az adott hétre elmenti ahol tartasz.

Elvileg magyar idő szerint minden hétfő este 19-21 óra körül van a reset.

A mentést az instance-ba elsőként belépő ember adja. A többieknek ugyan az lesz.

Pl. kedden megölöm az első boss-t, akkor szerdán kezdhetek a másodikkal.

Pl. Megöltem tegnap az első boss-t, ma én megyek be elsőnek, a többiek akik utánam bejönnek mind az én mentésem kapják, függetlenek attól hogy a héten ők hol tartottak, ma a 2. boss-tól lehet kezdeni.

Pl. Megöltem tegnap az első boss-t, de olyan megy be elsőnek a raid-be aki még nem. Ekkor az első boss-on lehet próbálkozni és ha leöljük én már nem kapok semmit belőle mert a héten már öltem.

Jelenleg 1 raid instance 1 wing-el, 3 raid boss-al elérhető.

 

 

Nehézség:

Alapvetően a raid-eket nem a casual rétegnek találták ki.

A nehézségét ennek megfelelően elég nehézre állították be.

Igazából nem is mindig a taktikát betartani a nehéz, sokszor a kevés dps okozza a csapatok halálát.

Mindezek mellett hibázni se nagyon szabad, egy ember kisebb hibája az egész raid vesztét okozhatja.

A jól felszerelt, rugalmas (több prof/build-el játszani tudó), ügyes, kitartó játékosok PvE tartalma lesz ez.

Ez nem sablon szöveg, tényleg nehéz a raid!

 

Loot:

  • Token, a próbálkozásért és a kill-ért is jár. Ascended cuccokat is lehet belőle venni. Heti limit van rajta.

Heti egyszer kaphatsz loot-ot a boss-okból:

  • egyedi csak innen megszerezhető új skin-es ascended cuccok
  • egyedi csak innen megszerezhető új skin-es exotic cuccok
  • egyedi csak innen megszerezhető minik
  • a legendary armor-hoz szükséges alapanyagok, amit csak innen lehet megszerezni
  • guild hall trófeák
  • gold

Enrage->jó dps:

Fontos dolog hogy minden boss-nak Enrage timer-e van, azaz kb 7-8 perc alatt le kell tudni győzni mert ha nem akkor kb ő öl meg  mindannyiunkat.

Ez miatt minden csepp dps kell.

Ez azt jelenti hogy azon kívül hogy taktikailag mindent jól csináltok egy dps verseny is az egész.

Erősen ajánlott a full ascended felszerelés, ezt még az ArenaNet saját maga írta.

Az első boss még talán megcsinálható exotic-okban is, de csak a nagyon jó setup-al, build-ekkel rendelkező, nem hibázó csapatoknak.

Az ascended fegyver+ékszerek beszerzése nem nagyon nehéz feladat és az exotic-hoz képest kb +5%-os sebzés érhető el vele.

Ez a +5% ha mindenkinek megvan az nagyon hasznos tud lenni.

A Booster-ek nem működnek bent a raid-ben (pl a +5% sebzéses se), viszont a Food és Nourishment-ek igen.

Ezt azt jelenti hogy a maximális dps miatt a legjobb fajta Food és Nourishment szükséges ami nem olcsó.
Breakbar->cc skill-ek:

Minden boss-nál nagyon erősen szükség van cc skill-ekre, mert vannak olyan részek amikor aktiválódik a boss (vagy miniboss) breakbar-ja  és minél gyorsabban le kell verni azt.

A hard cc skillek : stun, daze, knockdown, taunt (ezek minél hosszabb ideig tartanak annál többet vesznek le a csíkból), knockback, pull, launch.

Az egyik legjobb hard cc skill talán a revenant staff5-je ami knockback-ek sorozata.

A többi cc skill (blind, cripple, slow, chill, immobilize) soft cc-nek számít, azaz csak nagyon keveset vesznek le a csíkból.

Ahhoz hogy a breakbar-ok gyorsan lemenjenek mindenkinek rendelkeznie kell min. 1 hard cc-vel.

gw_raid_3
Alapvető feltételek:

  • min. 2 óra, de inkább 3 óra szabadidő. Ha nincs ennyi időd próbálgatni vagy bizonytalan jobb ha nem is jössz mert sokszor nehéz utánpótlást találni ha valaki kilép és sokszor ilyenkor vége is lesz egy raid-nek.
  • megbízható számítógép és online kapcsolat : aki sokat dc-zik vagy kifagy (újraindul a gépe, gw2 error-t kap) nem alkalmas raid-re. Ha kiesik visszajönni nem tud így 9 ember van csak és azzal nem lehet győzni. Az ilyen játékos inkább hátráltató. Ha neked is ilyen problémáid vannak akkor próbáld rendbe rakni a géped, a router-ed.
  • TS-en való kommunikáció. Kötelező, a kemény harc közben senkinek nem lesz ideje gépelgetni. Ha csak hallgatni jössz az is jobb a semminél, de ha az adott harcban szükséges hogy megtudj szólalni akkor az is kell.
  • megfelelő felszerelés : a full ascended az ajánlott, de még az ascended fegyver+ékszerek is elfogadottak. A full exotic már kevés, csak a nagyon jó játékosok tudják exotic-ban is leverni a boss-okat. Szükség van arra a +5% dps-re amit az ascended cuccok nyújtanak.
  • megfelelő build : sajnos a raid-ek nehézsége miatt nem túl célszerű hogy mindenki azzal jön amivel szeretne. Önzetlennek kell lenni és a csapat érdekét nézni. Raid-re azok a build-ek a legjobbak amik a nagy dps mellett a csapatot is tudják támogatni. Sajnos a necromancer, a thief, a guardian egyik se ilyen. Lehet hogy nem tolnak rossz dps-t, de a raid-nek kb semmi plusszt nem adnak ami miatt érdemes lenne vinni őket. (A második és harmadik boss-ra esetlegesen 1-2 dolog miatt ezek a profession-ok se rosszak.)
  • min. 1 hard cc skill megléte (lásd feljebb)
  • Food és Nourishment használata nagy előny, a “közepesen jó” fajták is jobb mint a semmi. A legjobb fajta nem olcsó dolog, akár 50 silver is lehet fél órára! Az olcsóbbik verziók kb 6 silver/félóra áron jönnek ki.
  • Mastery-k : az első boss-hoz az Itzel3 kell (10% quickness az aréna szélén lévő gombák miatt), a második boss-hoz Gliding2 (updraft).
  • megfelelő viselkedés : Bár a raid megfelelő komolyságot is igényel, mind szórakozni megyünk oda. A harcok nehézsége miatt próbáljatok figyelni hogy a nem oda (a harchoz) tartozó dologról mikor beszéltek TS-en. Mert hátha valaki épp valami fontos, az aktuális harccal kapcsolatos dolgot mond és ha egyszerre beszéltek nem lehet érteni azt és akár el is bukhatjátok az aktuális harcot ez miatt. Ha lehet egymás szavába ne vágjatok. Afk-olni bejelentés nélkül nem illik, kell tartani szüneteket akkor intézze mindenki el a dolgait. Nem illik sokat afk-olni, ne 9 ember várjon rád sok percen át.  A raid előtt érdemes tisztázni hogy kb milyen hosszan tervezitek csinálni hogy mindenki tudja mire számítson. A hibázások miatt meg türelmesnek és toleránsnak kell lenni a másikkal. Minden próba után meg lehet beszélni ki mit hibázott, de csak a megfelelő stílusban.

gw_raid_0b

Alapvetően szükséges build-ek (minden boss-ra):

Tank:

Kötelező, e nélkül nem lehet csinálni.

Minden boss a csapatban a legmagasabb Toughness-es játékost követi. Ő lesz a tank.

A tank nem feltétlen a többi mmo-hoz hasonlóan a legmagasabb HP-s karakter.

Olyan karakter aki a passzív(bejövő sebzés csökkentő trait-ek, utility-k) és az aktív(block,evade) védekező mechanizmusaival és self heal-jeivel jó túlélési képességekkel rendelkezik. Ez mellett ugye neki kell a legmagasabb Toughness-esnek lennie a csapatban hogy őt kövess a boss, ez miatt az armor(stat) is magas lesz ugyebár.

A boss-ok normál esetben ha minden jól van csinálva nem ütnek nagyon nagyot, ezért nem is szabad a legjobb túlélős szetteket (pl. Sentinel) hozni mert azokban nem lesz elég dps-e a tanknak, ami szintén kell ahhoz hogy időben lemenjen a boss.

Leginkább a Knight(toughness,pow,prec) felszerelés ajánlott, mert ez az amivel magas Toughness-ed lehet (ez miatt követ a boss) és ez mellett a legnagyobb dps-t tudod tolni. A Soldier és a Sentinel cuccok nem igazán ajánlottak, azokkal lehet jobban túléled, de azokkal
alig lesz sebzésed.

Ascended Knight felszerelés (armor): craftolni saját magadnak vagy átalakítani egy másik statosat Mystic Forge-ban.

Exotic Knight felszerelést (armor) lehet venni SE és Arah dungeon tokenért, illetve WvW-n badge-ért is, de akár TP-n is.

Ascended Knight ékszerek: Laurel-ért, 35 az amulet, 30 egy ring, 40+50ecto egy accessory.

Ascended Knight fegyverek : craftolni saját magadnak vagy átalakítani egy másik statosat Mystic Forge-ban.

Ha úgy érzed hogy elég jól bírod a gyűrődést az extra dps érdekében pár Knight cuccot visszacserélhetsz Berserker-re, vagy esetleg 1-2 tankos trait-et, utility-t vissza dps-re.

Bár még nem próbáltuk de nem lehetetlen egy olyan tank build se ami Cleric szettben jön és durván tudja saját magát healelni.

Így ugyan nem lesz a tanknak dps-e, viszont talán nem kell külön healer se ha a raid többi tagja önmagát jól tudja heal-elni, így a healer helyett +1 dps-nek lesz hely. De ez csak elmélet, se nem próbáltuk, se nem láttam sehol videón.

Láttam már tankolni több profession-t is, szóval sok mindennel megoldható. Fontos a jó túlélő képesség az aktív és passzív védelmek,  de az a nem mindegy hogy ez mellett mennyi dps tud tolni, illetve hogy mennyi dps support-ot tud nyújtani a többieknek.

Healer:

Nem kötelező, minél jobb egy csapat annál kevesebb sebzést kapnak be a játékosok.

A nagyon jó csapatoknál kb csak a tankba kell kis heal néha, a többiek a saját heal-jükkel megoldják az életben maradásuk.

Ebben az esetben elég akár egy dps elementalist aki néha water-be vált 1-2 skill eréjéig ha kell vagy mondjuk egy dps druid vált Avatar  formába néha.

A kevésbé profi csapatok viszont igénylik egy sűrűbben heal-elni tudni healer szerű build jelenlétét.

Leginkább a Zealot(heal,power,prec) felszerelés ajánlott. Csak craft-olni lehet.

A Cleric(heal,toughness,power) felszerelés nem igazán jó mert lehetséges hogy több Toughness-ed lesz mint a tanknak és az nem jó mert a  legnagyobb Toughness-est követik a boss-ok. Ráadásul kb semmit se fogsz sebezni márpedig mindenki sebzésére szükség van hogy időben, Enrage előtt lemenjenek a boss-ok.

Viszont a Zealot-ot megcsinálni viszonylag nehezebb és költségesebb, szóval végső esetben egy berserker-cleric vegyes keverék felszerelés is talán megteszi. De a rúna mindenképp healer legyen (Monk) és a kaja is (a +10% outgoing heal-es).

Ha a csapatod jó és keveset sebződnek akkor húzz vissza 1-2 berserker felszerelést az extra dps érdekében.

Ha a csapat nagyon sebződik és az 1 dedikált healer nem elég lehet esetleg azt hogy egy elementalist néha besegít a heal-ben. De ez sok dps kiesés, ha ez a helyzet akkor valószínűleg gyenge lesz a dps és nem lesz meg a kill Enrage előtt.

Erre én eddig kb 2 jó build-et láttam.

Druid:

A legnépszerűbb és a legjobb build is talán.

Leginkább staff-al megy, 2.skill-t cd-re rakja a boss-ra, 3 skill-el heal-el ha valakibe kell (ha lehet olyankor amikor több sérült egyén áll egymás mellett).

Gyűjti az astral force-t ami ha maxon lesz át tud váltani Avatar formba és akkor jól tud heal-t spammelni. Ha közel vagy a heal-elendő emberekhez és nagy heal kell akkor Avatar formba váltás után a healer glyph és az elite glyph legyen az első 2 amit eltolsz.

Ha sikerült felhúzni a társaságot még az astral force elfogyása előtt visszavált hogy többel kezdjen legközelebb (nem nullázódik).

A Grace of the Land trait avatar heal után extra sebzést ad a heal célpontjainak, szóval elég hasznos.

Utility-nek a Glyhp of Empowerment és a Frost Spirit is nagyon jó a csapatnak.

Az első boss-on a Glpyh of the Tides is elég hasznos ha el kell lökni a közeletekben lévő mob-okat.

Amikor csak van ideje dps-eli a boss-t (akár váltva másik fegyverre, pl. longbow)

Tempest:

Ezt most nem részletezem, de ez egy Zealot vagy Celestial felszereléses Auramancer Tempest build.

Legfőbb heal-jei : Shout Heal, Aura heal-ek traitelve, water-ben a staff1 és staff3+blast, staff5+blast.

A saját véleményem az az hogy a Tempest healer összességében nincs olyan jó mint a Druid (főleg ha a dps support skill-eket is nézem).

Én minden raid-re Druid healer-t vinnék.

gw_raid_1

Az első boss-hoz szükséges speciális build-ek:

  • 3 Condition dps: minden condi build kötelezően sinister vagy viper felszereléses, mert a boss-on azzal tudnak a legjobb dps-t tolni. A Carrion nem megfelelő (a piros miniboss-ra még jó lenne, de a boss-on nem elég, oda sokkal jobb a sinister/viper). A legjobb elméletben a sinister/viper engi lenne erre a célra, nálunk többen is próbálták, de a helyzet az hogy annyira összetett és hosszú a rotája, hogy ahhoz hogy jól told vele sokat kell gyakorolni. Lehet célszerűbb valami kevésbé jó dps-t toló de könnyebb rotával rendelkező build-eket hozni ide.
  • 1 Boon remover(leszedő):  sword chronomancer

Az első boss rövid taktikai ismertetője:

5 fázisból áll, 8 perces Enrage timer (kb ennyi idő alatt kell megölni, Enrage után valószínűleg csak pár másodpercet fogtok élni)

1.fázis:

A boss-t az aréna szélén kell tankolni az egyik oszlophoz közel, így közel lesz egy gomba, ami az Itzel3 mastery miatt 10% Quickness-t  fog adni kb végig (a melee-knek 20senként fel kell szedni).

66%ig megy ez a fázis, a boss 3 dolgot csinál:

  • Seeker nevű piros elementálokat idéz 20 sec-enként, amik mászkálnak az arénában, főként a játékosok felé közelítve. Ezek a Seeker-ek maguk körül (elég pici range-ben) közepes mértékű aoe sebzést nyomnak. Sok másodpercen át 1 Seerker-t vagy több Seekert nem igen lehet jól túlélni. A Seeker-ek folyton újra teremnek és viszonylag nehéz őket megölni, ezért nem is pazarlunk rá időt se dps-t. Simán csak figyelmen kívül hagyjuk őket, úgy hogy mindig arrébb állunk ha kell. Illetve a cc skill-ek hatnak rájuk, azaz arrébb lehet őket lökni. Ezt mi szoktuk is csinálni, jó ha van kb 2 build a raid-ben aki tudja őket lökögetni.
  • kék kört rak a boss maga alá 9 sec-enként, amikből gyorsan ki kell állni, dodge-olni, erre 2sec-ed van. Aki benne marad a körben azt az arénában egy véletlenszerű helyre teleportálja. Ez tud rossz is lenni ha pl beteleportálódsz 2 Seeker közé nem sok esélyed van élve visszajönni. Más részt ez a pár másodperc amíg kiesik a dps-ed (amíg visszafutsz) szintén nagy veszteség.
  • zöld kört (villámlás) rak az aréna azon 1/3-ába (cikkely) ahol épp (a boss) tartózkodik 15 sec-enként. Azt hogy azon belül hova az véletlenszerű. Ez a kör belső része folyamatosan szűkül ami a visszalévő időt jelzi ami 5 sec. Ennyi idő van rá hogy 4 (életben lévő, downed ember nem számít) ember beleálljon a körbe. Ha ez nincs meg akkor az egész arénát érintő hatalmas aoe jön amit kb senki se fog túlélni. Amikor benne álltok és arra jön egy Seeker célszerű azt arrébb lökni hogy ne kerüljön senki downed-be a Seeker miatt mert akkor az az ember nem számít bele a zöld körben állók közé. Erre célszerű 3 ranged dps-t és a healert ráállítani, hogy ők mindig álljanak bele ebbe a körbe. Ha baj van, vagy nem mindig megy jól akkor lehet célszerű 4+1 embert ráállítani erre. A melee-knek nem célszerű ebbe rohangálni, mert messze is lehet a boss-tól és addig ők nem tudnak dps-elni, ami nagyon sok dps kiesés.

 

Tehát ebben a fázisban a legfontosabb:

A tank és a melee-k mindig kiállnak és dodge-olnak a boss alatti kék körökből nehogy elteleportálódjanak.

Aki elteleportálódik az siet vissza. (de ne nagyon legyen ilyen mert sok dps kiesés).

Ha a melee-be jön egy Seeker azt el kell lökni vagy ki kell healelni a healer-nek.

A melee-k 20senként felszedik az oszlop melletti gombát (itzel3 mastery) és így folyton lesz 10% quickness-ük.

A ranged-ek a zöld körökbe állnak mindig min. 4en. TS-en érdemes mindig bemondani ha van zöld mert nem biztos hogy mindig mindenki észreveszi. Ha miközben bent álltok arra jön egy Seeker azt érdemes arrébb lökni. Ha valaki downed-ként van a zöld körön belül az nem számít bele.

Mi a raid-eken mindig be is szoktuk mondani TS-en hogy épp mit tolt a boss mert nem biztos hogy mindig mindenki jól látja : kék, zöld, kék, zöld..stb.

Ennyit csinál a boss 66%ig.

Ennek kb meg kell lennie 6:20-6:30ig. (azaz kb 1:30-1:40 perc alatt, de 2 perc a max).

A 6:30 feletti idő elég jó, a 6:10 vagy az alatti már elég rossz.

A 6:00 alatti fázisváltás nagyon rossz dps-t jelent, onnan már folytatni se nagyon érdemes azt a próbát.

 

2.fázis:

66%on sebezhetetlen lesz a boss és befut középre.

Szétválik a boss 3 “miniboss”-ra. Piros, kék, zöld minibossok mind az ennek megfelelő színű oszlop mellett jelennek meg.

A csapatnak is szét kell válni 3 részre.

Az oszlop melletti gombákat ilyenkor is érdemes folyton 20s-enként felvenni.

Amint megjelennek a miniboss-ok mindegyik miniboss rak egy debuff-ot (rossz hatásu aura) azokra akik abban az 1/3os cikkelyben állnak.

Azaz ha pl. a piros 1/3ában állsz akkor piros debuff-ot kapsz.

Ha egy adott színű debuff-al átmész egy másik szinű 1/3 cikkelybe akkor folyton sebződni fogsz.

Ezért amíg élnek a miniboss-ok nem lehet összevissza rohangálni. Mindenkinek időben el kell jutnia fázisváltáskor abba a cikkelybe ahol állnia kell majd végig.

Pl. zöld miniboss-nál van a megbeszélt helyed, de nem érsz oda időben és a piros debuff-ját kapod meg.

Ha így átmész mégis a zöldhöz akkor tudsz segíteni leverni, de sok sok sebzést fogsz kapni folyton amit valószínűleg a healer segítsége nélkül nem fogsz tudni túlélni. Ő meg lehet más színű miniboss-nál áll és nem ér el heal-ben téged.

Ha meg maradsz a pirosnál akkor meg haszontalan leszel kb, mert azt csak condi fogja és mivel te nem az vagy semmit se fogsz ott érni.

Azaz az egészet elrontottad és vagy meghalsz és onnan nincs értelme folytatni vagy nagyon sok időt buktok a kieső dps-ed miatt.

Szóval figyelni kell hogy mindig időben a helyedre érj váltáskor.

gw_raid_0

Piros miniboss:

Ezt csak a condi sebzés sebzi. Ide kell 3 sinister/viper condi dps.

Seeker-eket is idéz, azokat elkerülni, ellökni.

 

Zöld miniboss:

Egy képessége van csak, a boss kék köreit pakolja ő is.

Azaz maga alá rak kék köröket amikből ki kell állni/dodge-olni különben elteleportálódsz.

Aki elteleportálódik az nagyon megszívja mert másik színű területen a debuff-ja sokat fog rá sebezni amíg vissza nem ér.

Arról nem is beszélve ha őt támadta a zöld miniboss akkor a miniboss is fut utána ahová elteleportálódik és ezzel a miniboss debuff aurája is elmozdul másokra is.

Szóval időben ki kell állni a kék körökből.

Ide jön elvileg a tank(tankolni nem kell itt semmit) +2 dps.

 

Kék miniboss:

Sok pici gömb repked körülötte, amik ha hozzáérnek sérthetetlenné teszik.

Ezt egy boon leszedő build-el kell leszedni folyton.

Ez a speckó build ami kell erre a harcra.

Ezt a legkönnyebb egy mesmer-rel megtenni, aki a sword autoattack chain3-al le tudja szedni.

Itt akár 3-4senként is tudni kell leszedni a boon-t a miniboss-ról.

Nem érdemes külön másik boon leszedő build-ekkel (pl. necro) próbálkozni, mert minden másnak nagyobb cd-je van.

Minden egyes utility vagy trait amit ez miatt változtatnál dps kiesés.

A mesmernek kb alig valami dps kiesés jelent ez.

A chronomancer amúgy is szinte kötelező egy jó csapatba a dupla TimeWarp(kb 20s Quickness) és a sok Alacrity miatt.

A zöld körös villámlást is csinálja (mint a boss).

Ebbe is bele kell állni 3 embernek minimum.

Ide jön a sword-os chronomancer  dps+ a healer + 2 dps.

 

Mind három miniboss-nak a HP-ja elfogyása után aktiválódik a breakbar-ja, és addig nem halnak meg amíg azt cc skill-ekkel le nem veritek.

A hard cc skillek : stun, daze, knockdown, taunt (ezek minél hosszabb ideig tartanak annál többet vesznek le a csíkból), knockback, pull, launch.

Az egyik legjobb hard cc skill talán a revenant staff5-je ami knockback-ek sorozata.

A többi cc skill (blind, cripple, slow, chill, immobilize) soft cc-nek számít, azaz csak nagyon keveset vesznek le a csíkból.

A 3 miniboss-nak nem kell, de célszerű kb egyszerre halnia.

A kék és a zöld tud egymásnak átsegíteni ha valamelyik lassabban ment le, de pl. a pirosnak nem tudtok segíteni ha lassan ölik (mivel csak condi fogja azt meg csak 3an tudnak)

Ha az egyik miniboss sokkal lassabban hal meg mint a többi az sok idő kiesés, ilyenkor variáljátok meg ha lehet a dps-eket hogy nagyjából egyszerre menjenek le. Ha csak a piros hal mindig sokkal később akkor abban nem tudok segíteni, az azt jelenti hogy a condi dps kevés a 3 embernek. Ilyenkor érdemes más profession behozását kipróbálni.

Amint mind a 3 meghalt és a breakbar-juk és le lett verve akkor újra fázisváltás jön.

Ezt a fázist kb 0:50-1:10 perc alatt meg kell tudni csinálni.

Ha kevesebb mint 5:00 perc van vissza akkor kevés a dps.

 

3. fázis:

Visszajön a boss középre.

Ez a fázis képességeket tekintve majdnem ugyan az mint az első(Seeker, zöld villám kör, kék elteleportáló kör), két új dolgot csinál a boss:

  • egy kb az egész arénára kiterjedő skill-t nyom: rengeteg kis gömböt “dobál” amiknek piros körök jelzik a becsapódási helyét az arénában. Nagyon sok gömb van, gyorsan/sűrűn esnek és viszonylag sokat sebeznek. Ki kell kerülni a piros köröket a földön. Ezt a skill-t kb 20sen át nyomja vagy addig amíg a megjelenő breakbar-ját cc skill-ekkel le nem veritek. Bár lehet ez a skill közben is dps-elni a boss-t ha ügyesen kiállsz a piros körökből, de érdemesebb inkább megszakítani ezt a skill-t azzal hogy leveritek a breakbar-ját cc skill-ekkel.
  • az aréna egyik 1/3-a folyamatos aoe alatt van, közepesen erős, rövid ideig benne tudsz maradni. Ez a cikkely világít, pulzál, szóval lehet látni hogy ott van valami.A zöld cikkellyel kezdi és az óramutató járásával megegyező irányba halad, azaz zöld->kék->piros.20senként vált cikkelyt. Ebben a fázisban a gömb/csillaghullásos aoe-t szakítani kell és a boss-t folyamatosan mozgatni mindig abba a cikkelybe ahol épp megszűnt az aoe. Azaz a fázis elején a piros cikkelyben kell kezdeni és amint szabad a zöld átmenni oda.

 

Ami rendszeres halál oka szokott lenni itt : valaki nem áll ki időben a boss alatt kék körökből és elteleportálódik egy olyan részre ahol az adott cikkely folyamatos aoe alatt van és persze Seeker-el is találkozhat útközben..

Illetve wipe okozó még ha a boss a zöld villámlást olyan cikkelybe rakja amiben aoe van..ilyenkor is a 4 ranged-nek muszáj belefutni és végigállni a zöld kört a healer-nek meg kell próbálni ki healelni ezt.

Ez elvileg ha a tank jól húzza a boss-t talán elkerülhető mert a zöld villámlást mindig abba a cikkelybe rakja ahol épp van.

Szóval ha a tank magában számol (20sec-enként van váltás) és az új cikkelybe nem pont váltáskor hanem kb 1sel korábban átmegy (19ig számol) akkor kapni fog minimális sebzést de legalább nem rakja rossz cikkelybe a zöldet.

33%ig csinálja ezt a boss, aztán sebezhetetlen lesz, befut középre és fázisváltás.

Ha kevesebb mint 3:00 perc van vissza akkor kevés a dps.

 

4. fázis:

Teljesen ugyan az mint a 2. fázis.

 

5.fázis:

Ugyan az mint a 3. fázis, annyit kivéve hogy egyszerre nem 1/3 cikkely van aoe alatt hanem 2/3.
gw_raid_2

Ajánlott összeállítás az első boss-ra:

  1. csapat: melee:

-sword berserker chronomancer (boon leszedés, dupla TimeWarp, Alacrity)

-knight ? tank, olyan aki azért elég jól túlél, de dps-t is jól nyom, esetleg tud dps support-ot adni a raid-nek

-ps berserker berserker (empower,str+disc banner+25 might)

-0-2 melee sinister/viper condi dps

-ha van hely, akkor azt én talán melee dps revenant-al(sword herald/shiro) tölteném ki a nagyon jó dps és boon osztás miatt

 

  1. csapat ranged (4 ranged+1 melee vagy 5 ranged):

-melee ps berserker berserker

Azért hogy legyen banner, empower és might a ranged-nek is:

A str+disc banner ranged-be, empower+25 might : a ranged is kapja ha 600 range-nél közelebb áll a warrior-hoz.

Amit mindig megtehetnek ha épp nem zöldben állnak

Vagy ez helyett pl: hammer (ranged) Might+Fury osztó revenant

-staff zealot druid healer ( glyph of empower, frost spirit, glyph of tide – lökni)

-0-3 ranged sinister/viper condi dps

-ha van hely, akkor azt én talán ranged dps elementalist-al(/tempest) tölteném ki a nagyon jó dps és az esetleges +heal miatt vagy esetleg egy ranged dps (longbow) berserker druid aki tudja a : spotter,  glyph of empower, glyph of tide (lökni) és esetleges +heal-t tol.

Ami meglegyen mindegy hogy melee vagy ranged : 3 sinister/viper condi dps.

Amivel még mi szoktunk trükközni:

A csapatokat nem pont így csináljuk meg, hanem ahhoz hogy a druid aoe heal-jeit biztos megkapja a tank, a healer-t és a tank-ot egy külön 3. csoportba szoktuk rakni. (a heal is party prio-ba megy mint a boon-ok)

 

Angol nyelvű útmutató az 1. raid boss-hoz:

http://dulfy.net/2015/11/20/gw2-vale-guardian-raid-boss-guide/

DnT guild kill videó :

Elég gyorsan írtam meg most ezt az útmutatót, biztos tele van elírásokkal és hibákkal, ezekért elnézést kérek – Kozzy

Kategóriák:Egyéb kategória
  1. Rentyl
    2015. december 15. - 22:38

    Köszönjük. Hasznos és igényes:)
    Fubenalvo, az emaileket szoktad olvasni?

    • 2015. december 16. - 00:34

      szokásom, de nem lehetetlen hogy átsiklottam valami felett. ha így történt kérlek küldd újra :)

  2. Shantey
    2015. december 15. - 23:21

    “Az első boss még talán megcsinálható exotic-okban is, de csak a nagyon jó setup-al, build-ekkel rendelkező, nem hibázó csapatoknak.”

    Éppenséggel az utolsó is, de ez csak rommá gyakorolva, dedikált csapattal lehetséges, úgyhogy mindenki legyen inkább full ascended, biztos ami tuti. :) Lentebb linkelek videót.

    A bónusz meg full ascended esetén több, mint 10% (12.82% egész pontosan), ami full party esetén nagyon nem mindegy ám.

    Ha már tankol valaki, akkor a knight legfeljebb kiegészítésnek ajánlott. Chronotank Commander gearben a leghasznosabb (toughness tankolni, boon duration az extra quickness miat), míg druid Clerics-et használva is megfelel, ha képes a játékos egyszerre tankolni és healelni. Extrém arcoknak Cavalier reaper tökéletes, de érdemes a fentebbi kettővel próbálkozni a siker kedvéért, mivel ez a két support class amúgy sem képes sok sebzést okozni, akkor már használjuk ki, nemde? A jó öreg AH guardian persze itt is működik, de nem biztos hogy egy kevésbé koordinált csapat elbír 3 nudlit, akik alig okoznak sebzést.

    Engi rota kapcsán annyit, hogy jó tank esetén, főleg első fight elején míg CD-re vágsz mindent (fire bomb, blowtorch, stb) remélhetőleg képes egy helyben tartani. Onnantól meg lehet gránátot hajigálni messziről, míg a zöld körökbe futkosol. Firewall-t és társait értelemszerűen nem használod, csak ha egy helyben képes állni a boss.
    Egyébként ha nem megy, akkor marad condi berserker vagy condi reaper, akik a második illetve harmadik fightra gusztustalanul jók.

    Vale guardian split phase. Sosem látom szinte, de mesmer sword3 által leidézett clone ugyanazt a sword auto attackot tolja mint te, ezzel felgyorsítva a boon leszedését a kis kék bossról.

    2 PS warr és 2 herald majdhogynem kötelező a druid+chrono combo mellé. A buffok amiket adnak túl jók illetve perma fury és 25 stack might biztosítva van nagyon jó CC skillekkel és warriorok akár battle standerded is vihetnek vész esetén, arról nem is beszélve, hogy kb erőlködés nélkül nagyszerű DPS mindkét build.

    Csopi felosztás 2x 5 fővel érdemes, hogy mindig eloszoljanak a buffok és ne legyen overbuffing, arról nem is beszélve, hogy így a tank, druid vagy amit épp külön csapatba tesztek elesik a boonoktól újabb DPS kiesést okozva.

    Most így hirtelen ennyi. Video.

    • Kozzy
      2015. december 15. - 23:51

      A tank és a healer aki külön egy 3. csoportban van nem esik el a boon-októl, mert elvileg a party prio után a range prio megy. Mindig 4 ember kapja a boon share-t (ha van annyi a range-en belül), azaz pl. a PS warrior a saját csapatában lévő 3 másik melee embernek adja prioban a Might-ot, de egy negyedik embernek is adni fogja méghozzá ez a 3 emberen kívül a hozzá legközelebb eső raid tagnak, pl a tanknak.
      Amúgy ezt egyszerűen 2 csoporttal úgy is el lehet érni hogy a healer bemegy a melee csoportba a tankkal együtt (3 melee dps mellé, így meg esetleg 1-2 melee a ranged csoportba szorul ami elvileg nem olyan nagy baj főleg ha ott is vannak boon share-elők) és így akkor tuti mindig kapja a tank is a heal-t.

  1. 2016. február 19. - 14:55

Hozzászólás a(z) fubenalvo bejegyzéshez Kilépés a válaszból