ÚJ RENDSZEREK ÉS TARTALOM
PvP Reward Track-ek
- Bekerült egy új jutalomrendszer sPvP-re. Miközben sPvP-t játszanak, a játékosok kiválasztanak egy reward track-et, ami aktiválódik és az ezen szereplő jutalmakat kapják meg, ahogy haladnak rajta előre.
- Hogy haladjanak a reward track-en, a játékosoknak olyan meccsen kell PvP-zniük, amin engedélyezve van a track haladás.
- A nyolc dungeon reward track két hetente váltja egymást, egyszerre csak egy elérhető. A dungeon track-eket teljesen elérhetővé lehet tenni az egész account számára, amennyiben teljesítjük az adott dungeon story módját.
- A reward track rendszerben vannak ismételhető és nem-ismételhető track-ek is. A rendszer öt régió track-kel, nyolc dungeon track-kel és még egy track-kel jelenik meg, amelyen a Balthazar back tárgy szerezhető meg, amely a wardrobe-on keresztül PvE-ben, PvP-ben és WvW-n is használható.
- Öt ismételhető régió track – Shiverpeak Mountain, Ascalonian, Ruins of Orr, Krytan és Maguuma Jungle.
- Ezek a track-ek régió alapú fegyver skin-eket, Dragonite Ore-t, Empyreal Fragment-et, Obsidian Shard-ot és champion táskákat tartalmaznak.
- Nyolc ismételhető dungeon track – Ascalonian Catacombs, Caudecus’s Manor, Twilight Arbor, Sorrow’s Embrace, Citadel of Flame, Honor of the Waves, Crucible of Eternity és Ruined City of Arah.
- Ezek a track-ek az általad választott dungeon páncélokat és fegyvereket, dungeon token-eket és champion táskákat tartalmazzák.
- Egy nem-ismételhető Balthazar back tárgy track
- Ez a track az egyedi Fires of Balthazar back skin-t, Dragonite Ore-t, Empyreal Fragment-et, Obsidian Shard-od, champion táskákat és Mystic Clover-eket tartalmazza.
PvP felszerelés egységesítés
- Többé nem lehet PvP felszerelést (páncél, fegyver, amulett, stb.) szerezni vagy felvenni.
- A Heart of the Mists-be való belépéskor a PvP tárgyak eltűnnek a karakter táskáiból, a PvP locker-ből, az account bankból és magáról a karakterről. Ebbe beletartoznak a PvP ládák.
- Minden eltűnt tárgynak a skin-je feloldódik az account wardrobe-ban.
- A PvP-ző karakterek ugyanazokat a páncélokat és fegyvereket fogják használni, mint PvE-ben.
- PvP-ben minden tárgy nulla attribute-ot, rúnát, sigil-t és infusion-t ad.
- Minden tárgy 80-as szintű exotic tárgyként funkcionál.
- A mell-, lábszár- és lábvért továbbra is hozzájárul a teljes védelmi értékhez.
- Minden attribute érték megegyezik a régi rendszerrel.
- A PvP felszerelésbe már beletartoznak az egyedi rúnák, sigil-ek és amulett slot-ok.
- A játékosok új build-szerkesztési UI-hez férnek hozzá.
- sPvP-ben egy új quick-launch gomb érhető el a képernyő tetején, amellyel megnyitható az új PvP build panel és a játék kereső.
- A Control beállításokban új nyomógomb beállítás is megtalálható a PvP build panel számára.
- sPvP-ben egy új quick-launch gomb érhető el a képernyő tetején, amellyel megnyitható az új PvP build panel és a játék kereső.
- A PvP build összetevők többé nem tárgyak, hanem egy mindig elérhető listában állnak rendelkezésre.
- A sigil-eket úgy lehet kiválasztani, hogy azokat nem kell fegyverbe rakni.
- A rúnákat úgy lehet kiválasztani, hogy azokat nem kell páncélba rakni.
- Csupán egyetlen rúnaszett választható, ami a teljes hatos szettbónuszt adja.
- A játékosok rákereshetnek adott rúnákra, sigil-ekre, amulettekre és fegyverekre.
- Szortírozhatnak kategória szerint (attribute vagy sigil típus).
- A vízalatti fegyvereket kivettük, mivel kivettük a térképek vízalatti részeit vagy az olyan térképeket amelyek nagy része víz volt.
PvP rank frissítések
- Megváltoztattuk a szükséges rank pontokat, amik 40-estől 80-as PvP rank-ig kellettek. Ezen rank-ok mindegyikéhez mostantól 20000 rank pont kell.
- Emiatt a Dragon rank-hoz szükséges pont 8,9 millióról 1,1 millióra csökkent.
- Néhány magas rank-ú PvP játékos rank-ot lépett az újraegyensúlyozás miatt. Ezek a játékosok rank jutalmakat kapnak, az új rank-juk alapján.
- A PvP rank újraegyensúlyozás miatt egyes játékosok elérték a 80-as rank-ot. 80-as rank-ok is képesek haladni és jutalmat szerezni. Mindig, amikor teljesül a 80-as rank, további jutalmak kerülnek kiosztásra.
PvP térkép frissítések
- Új Courtyard térkép
- Ez a térkép a PvP közösség kedvéért készült. A játékosok által létrehozott spin-off-okat nagyon élvezte a csapat és ez a térkép azért készült, hogy segítse ezeket a törekvéseket. A Courtyard egy tiszta team deathmatch térkép, amelyet főleg kisebb összecsapásokra terveztünk, de a megszokott méretű csapatokkal is szórakoztató. A Courtyard térkép nem egy teljes mértékben támogatott játék mód és csak a játékosok által birtokolt custom arena-kban elérhető. Nagyon várjuk, hogy a térképet 2v2-re, 3v3-ra és más a közösség által kitalált játékstílusra használjátok.
- Ez egy kis térkép foglalópontok nélkül.
- Ez a térkép csak a custom arena tulajdonosok számára elérhető.
- A játékosok haladhatnak a rank-jukkal és a reward track-eken ezen a térképen is.
- Kivettük a Raid on the Capricorn-t
- A Raid on the Capricorn-t azért készítettük, hogy teszteljük PvP-ben a vízalatti harcot, de ezt a csapat nem szeretné folytatni. A Raid on the Capricorn-t kivettük PvP-ből, ahogy a Heart of the Mists-ben található vízalatti edzőterületeket is. Mindezek miatt az új build UI-ből kivettük a vízalatti fegyvereket.
Wardrobe
- A páncél és fegyver skin-ek mostantól feloldhatók account alapú használatra.
- A skin-ek feloldhatók consumable-k elhasználásával, tárgyak felvételével, felszerelés betörésével, a játékos táskáiban lévő tárgyak elpusztításával, olyan fegyver és páncél megszerzésével, melyek account-hoz vagy karakterhez kötődnek, vagy jobb kattintással és a megfelelő opció kiválasztásával.
- Azok a tárgyak, amelyek skin változáson mentek át, mint a legendary fegyverek vagy a Spinal Blade back tárgyak, feloldanak minden skin-t, ami a közvetlen fejlődési vonalukon szerepelt (pl.: ha a játékosnak van Twilight-ja, akkor az account-ja számára feloldóik a Twilight és a Dusk skin-je is).
- Azok a tárgyak, amelyek transmute-on mentek át, feloldják az eredeti, első tárgyat, ami stat-ként funkcionál és az utolsóként rárakott skin-t.
- A felszerelésekre úgy rakhatjuk rá a skin-eket, ha a Hero panelen rámegyünk az Equipment részre és ott kiválasztjuk a Wardrobe gombot. A Hero panel megmutat minden eddig feloldott skin-t, amelyek elérhetők a karakter számára és ezeket egy-egy transmutation charge-ért felrakhatjuk jelenlegi felszerelésünkre.
- A játékosok beléphetnek minden karakterükkel, hogy feloldják a rajtuk lévő skin-eket.
- A Hero panel most már több lehetőséget tartalmaz a karakter testreszabásához és a felszerelés rendezéséhez.
- Használd az Equipment részleget az Equipment oldalon, hogy a jelenleg viselt felszereléseidet rendezd.
- Használd a Wardrobe részleget az Equipment oldalon, hogy a jelenleg viselt felszerelésidre új skin-eket rakj.
- Használd a Dye részleget az Equipment oldalon, hogy megtekintsd a feloldott festékeket és színezd a jelenleg viselt felszerelésidet.
- A Wardrobe és a Dye részlegekben egyszerre is lehet változtatni, így a játékosok előnézetben megtekinthetik az új kinézetet, mielőtt még véglegesítenék azt.
- A festékeket mostantól meg lehet tekinteni előnézetben ha az egeret a tárgy fölé visszük, valamint addig nem érvényesülnek, amíg nem igazolod le őket.
- A festékek mostantól account alapúak.
- Minden festék, ami fel van oldva egy karakteren, az az egész account számára feloldóik, ha a játékos belép azzal a karakterrel.
- Azokért a festékekért, amelyek több karakteren is feloldásra kerültek, levélben küldünk Unidentified Dye-t, amikor a második karakter belép a játékba.
- Többé nem esik Unidentified Dye a játékban a lényekből. Továbbra is elérhető jutalomként és a Mystic Forge-ból.
- A szakácsok továbbra is tudnak festékcsomagokat készíteni.
- Az Unidentified Dye költségét 5 laurel-re növeltük.
- A Mystic Forge-ban bármely elkészített négy festékcsomagból Unidentified Dye-t készíthetünk.
- Hogy ellensúlyozzuk az Unidentified Dye ritkaságát, a Gift of Color recepthez mostantól csak 100 Unidentified Dye kell.
- Minden páncél és fegyver skin a Wardrobe Storage oldalon tárolódik, ami a bankban az Account Vault része.
- Az Account Wardrobe oldalon a tárgyakat válogatni, szűrni lehet, valamint előnézetben megtekinteni.
- A jelenlegi karakter kasztja és faja által használható skin-ek a Hero panel Equipment oldalának Wardrobe gombjánál is megtekinthető.
Transmutation változások
- A transmutation rendszer helyét átvette a Wardrobe rendszer. A tárgyak transzmutációja mostantól a Hero panelen keresztül zajlik és egy feloldott skin kerül egy viselt tárgyra, ahelyett, hogy két tárgyat kombinálna eggyé.
- Kattints duplán a Transmutation Crystal-okra, hogy Transmutation Charge-á alakítsd őket, 1-1 arányban.
- Kattints duplán a Transmutation Stone-okra, hogy Transmutation Charge-á alakítsd őket, 3-1 arányban.
- A Wardrobe rendszer bekerülésével és a PvP locker kivételével, a játékosok minden elért PvP rank-ért kapnak egy Transmutation Charge-ot.
Outfit-ek
- Az outfit-ek egy új tárgy típust képeznek, melyek segítségével a játékosok anélkül módosíthatnak a karakterük kinézetén, hogy a stat-ok módosulnának.
- Az outfit-ek teljes testet fedő kosztümök, amelyek elrejtik a jelenleg viselt páncélt.
- A játékosok bármikor elrejthetik illetve megjeleníthetik az outfit-et a Hero panelen. Ez a beállítás bármelyik játékterületen használható.
- A játékosok elrejthetik vagy megjeleníthetik az outfit-jük sisakját úgy, ha bekapcsolt outfit állapotban rákattintanak a pipára a sisaknál a Hero panelen.
- Minden outfit-en maximum négy festhető terület van, hogy testre szabhasd az egész outfit-et.
- Az outfit-ek a Gem Store Sytle kategóriájában érhetők el.
- A town cloth-ok helyét átvette a wardrobe és az outfit-ek, hogy testre szabhasd a karakteredet harcban és azon kívül.
- A játékosok meglátogathatják a Black Lion Armor Trader-eket bármely fővárosban, hogy town cloth-aikat az új wardroba-bal kompatibilis tárgyakra váltsák.
- A teljes outfit-ek, mint a Cook’s Outfit és a Mad King’s Outfit, a fentiekként leírt outfit-ek.
- A legtöbb sapkát sisak skin-né alakítottuk, amiket bármelyik kaszt tudja használni.
- A játékokat inventory tárgyakká alakítottuk, amely megidézi a tárgyat és ugyanúgy működik, mint korábban.
- Egyes egy darabos town cloth-okat, amelyek már nem elérhetők, endless tonikokká alakítottuk. Ezek átalakítják a játékost, hogy viselje azt a bizonyos ruhadarabot.
World boss szinkronizáció
- Sok world boss mostantól szinkronizálva van, hogy minden szerveren és térkép instance-on egyszerre aktiválódjanak.
- A következő alacsony-szintű zónák world boss-ai negyed és háromnegyed órákban aktiválódnak, a következő rotáció szerint:
- Great Jungle Wurm (Caledon Forest)
- Shadow Behemoth (Queensdale)
- Svanir Shaman Chief (Wayfarer Foothills)
- Fire Elemental (Metrica Province)
- A következő átlagos world boss-ok egész és fél órakor aktiválódnak, a következő rotáció szerint:
-
- The Shatterer (Blazeridge Steppes)
- Modniir Ulgoth (Harathi Hinterlands)
- Golem Mark II (Mount Maelstrom)
- Claw of Jormag (Frostgorge Sound)
- Admiral Taidha Covington (Bloodtide Coast)
- Megadestroyer (Mount Maelstrom)
- Fire Shaman (Iron Marches)
- TBD / Hely fenntartva jövőbeni eseménynek
- A következő különösen nehéz world boss-ok bizonyos időkben jelennek meg, megszakítva az általános rotációt:
- Karka Queen (Southsun Cove)
- 04:00
- 12:30
- 18:00
- Tequatl the Sunless (Sparkfly Fen)
- 05:00
- 13:30
- 19:00
- Triple Trouble (Bloodtide Coast)
- 06:00
- 14:30
- 20:00
- Karka Queen (Southsun Cove)
- Az általános rotáció és az alacsony-szintű rotáció minden nap 09:00-kor indul újra.
- Hogy támogassuk ezt a feature-t, a legtöbb boss-t ezekben a rotációkban módosítottuk.
- Karka Queen
- Amint a boss aktiválásra került, a játékosoknak 15 percük van, hogy előcsalogassák a Karka Queen-t azzal, hogy elfoglalják mind a négy tábort az Island Control meta-esemény során. Ha az idő lejár, a Karka Queen nem jön elő.
- Claw of Jormag
- Amint a boss aktiválásra került, a játékosoknak 15 percük van, hogy előcsalogassák Claw of Jormag-et azzal, hogy teljesítik mind az öt corrupted crystal eseményt. Ha az idő lejár, a corrupted crystal események elbuknak, a Claw of Jormag nem érkezik meg és minden maradék corrupted lény ott marad.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- The Shatterer
- Amint a boss aktiválásra került, a játékosoknak 15 percük van, hogy segítsenek a Vigil és Sentinel erőknek felkészülni a Shatterer elleni harcra. Ha az események nem teljesülnek amikor az idő lejár, a Shatterer nem fog leszállni.
- A Shatterer regeneráló kristályai nagyobbak és erősebbek lettek. Egymástól messzebb kerültek, így sokkal nehezebb megakadályozni a Shatterer életregenerációját.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Admiral Taidha Covington
- A Lion’s Arch Galleon akkor jelenik meg Taidha bázisánál, amikor a boss aktiválásra kerül, hogy elvonja Taidha védelmének tűzerejét.
- Ha a Lion’s Arch Galleon elpusztul, akkor az esemény elbukik, a Lionguard visszavonul. A játékosok segíthetnek a hajó túlélésében azzal, hogy elpusztítják Taidha ágyúsait.
- Amint az északi és déli tornyok elpusztulnak Tadiha bázisánál, a hajó elkezdi lőni a kaput. A játékosok segíthetnek ebben azzal, hogy lőszeres hordókat visznek a kapuhoz.
- Amint a kapu elpusztult, a Taidha megölésének eseménye normálisan elindul.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Modniir Ulgoth
- Modniir Ulgoth azonnal megjelenik a War King’s Greatcamp-nél, amint a boss aktiválásra került hogy gyűjtse össze erőit.
- Ulgoth-ot elemental mágia védi, amíg a Seraph el nem ér a Greatcamp-ig és harcba nem kényszeríti Ulgoth-ot.
- Ha a játékosok nem segítenek a Seraph erőknek az előrehaladásban, akkor Ulgoth győzelmet kiállt ki és visszavonul, ezzel az esemény elbukik és a kentaur erők visszaszorítják a Seraph-ot.
- A Seraph folyamatosan támadja a kentaurokat, amíg Modniir Ulgoth jelen van, így közben a kentaurok nem tudnak ellentámadásba vonulni (hacsak az esemény el nem bukik).
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Megadestroyer
- Amikor a boss aktiválásra kerül, a vulkán aktívvá válik, ami szükségessé teszi az asura geológiai szakemberek beavatkozását, hogy megakadályozzák a katasztrofális kitörést.
- A játékosoknak 20 percük van arra, hogy a destroyer-eket és az Inquest-et visszaküldjék a vulkán magjába. Ha az idő lejár, a vulkán kitör.
- Az esemény, amelyben az asurákat és technológiájukat kell megvédeni, miközben lenyugtatják az instabil vulkánt, 10 perc után elbukik. Ha az idő lejár, a vulkán kitör.
- Ha a játékosok elbukják a Megadestroyer eseményt, a vulkán akkor is kitör.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Golem Mark II
- Amint a boss aktiválásra került, a játékosoknak először teljesíteniük kell az eseményt, amiben kikapcsolják a konténereket, mielőtt azok kiengednék a mérgező anyagot. A Golem Mark II elpusztításáról szóló esemény rövidesen ez után kezdődik.
- Javítottunk pár bug-ot, amik miatt a boss támadásai rossz irányba mentek.
- A gólem támadásait megváltoztattuk, hogy láthatóbbak legyen az AoE figyelmeztető körök.
- Shadow Behemoth
- A Monastery Ale eseménylánc többé nem gátolja a Shadow Behemoth eseményt, helyette elbukik ha aktív, amikor a Shadow Behemoth lánc aktiválódik.
- Amint a boss aktiválásra került, a játékosoknak 15 percük van, hogy teljesítsék mind a négy portál eseményt, hogy előcsalogassák a Shadow Behemoth-ot.
- Amint egy mocsáron kívüli portál esemény befejeződik, a Godslost Swamp közepén megjelenik egy portál.
- A Shadow Behemoth portál fázisa erősebb lett. További portálokat kell elpusztítani, hogy a Shadow Behemoth újra sebezhető legyen.
- Javítottunk egy bug-ot, ami miatt a Shadow Behemoth nem használta minden képességét.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Fire Elemental
- Amint a boss aktiválásra került, az esemény, melyben a C.L.E.A.N. 5000 gólemet kell kísérni, hogy felszívja a káosz mágiát, azonnal elkezdődik. Rooba csupán öt percig vár, hogy a játékosok a segítségére siessenek.
- A játékosoknak 15 percük van arra, hogy a gólemet az útvonala végére kísérjék, még mielőtt megrontaná a káosz mágia. Ha ez az idő lejár, akkor az Inquest elfogja a gólemet, az esemény elbukik, az Inquest pedig átprogramozza a gólemet, hogy az boss-á váljon (a Fire Elemental helyett).
- Az esemény, melyben hat kupac, a reaktor leolvadással létrejött káosz anyagot kell elpusztítani, hát külön eseménnyé vált, melyek mindegyikében egy-egy kupacot kell elpusztítani. Ezzel semlegesítjük azt a nem kívánt hatást, hogy a reaktorban lévő minden játékost az egyes káosz anyag harcok skálázódásában számoljon a rendszer. Mind a hat eseményt teljesíteni kell ahhoz, hogy a gólem kísérés sikeres legyen.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Great Jungle Wurm (Caledon Forest)
- Az esemény, melyben Gamarien-t kell megvédeni, miközben ő felderíti Wychmire Swamp-ot, többé nem a Great Jungle Wurm eseménylánc része, mostantól akkor zajlik, ha a boss eseménylánc nem aktív.
- Aktiválás után, a játékosoknak 10 percük van, hogy teljesítsék a négy blighted swamp eseményt Wychmire Swamp-ben. Ha az idő lejár, a Great Jungle Wurm nem jelenik meg és a lények a mocsárban maradnak.
- Javítottuk a bug-ot, ami megakadályozta, hogy a Great Jungle Wurm méregködei a megfelelő területet támadják.
- A méregköd támadások mostantól egyenletesebben oszlanak el.
- A Great Jungle Wurm husk elnyelő fázisa erősebb lett. Ha a játékosok nem akadályozzák meg, hogy a wurm elnyeljen egy husk-ot, akkor a wurm életének jelentős része regenerálódik.
- Javítottunk egy bug-ot, ami megakadályozta, hogy a Great Jungle Wurm kegyenceket idézzen le.
- Módosítottunk több skálázódási tényezőn is, hogy fenntartsuk a nehézséget nagyobb játékosszámnál is.
- Svanir Shaman Chief
- Amint a boss aktiválásra került, egy üzenet jelenik meg a meta-esemény UI-n, amely jelzi, hogy egy erős Sons of Svanir Shaman-t láttak a Maw-ban. Ha az eseménylánc, amiben benne van Scholar Brogun megvédése -miközben ő a grawl törzset vizsgálja – nem aktív, akkor azonnal aktiválódik.
- Scholar Brogun csupán öt percig vár a játékosok segítségére.
- Ha Scholar Brogun meghal és öt percig senki sem éleszti fel, akkor az eseménylánc elbukik.
- Ha az esemény, amiben a sárkánytotemet kell elpusztítani, sikeresen befejeződik, de a boss nem aktív, Scholar Brogun győzelmet jelent ki és visszatér Krennak’s Homestad-hez anélkül, hogy harcolna a sámánnal.
- Karka Queen
Guild világ események
- A guildek mostantól használhatnak egy consumable-t, hogy aktiváljanak bizonyos world boss-okat. Ezeket bármikor elindíthatják, kivéve, ha éppen aktív az adott boss, illetve legalább egy órának kell még lenni a menetrend szerinti indulásáig.
- A Guild World Event feloldás bekerült a Guild Upgrade panelre.
- Előfeltétel: Guild Challenge feloldás
- Influence költség: 50.000
- Merit költség: 100
- Fejlesztési idő: 1 hét
- A Guild World Event consumable bekerült a Guild Upgrade panelre.
- Előfeltétel: Guild World Events feloldás
- Influence költség: 10.000
- Merit költség: 20
- Fejlesztési idő: 24 óra
- Cooldown: 45 perc
- Maximum tárolható mennyiség: 3
- A Guild World Event consumable-t egy Guild World Event jelölés közelében kell használni. Ezeket a következő boss-ok közelében helyeztük el:
- Karka Queen (Steampipe Steading, Southsun Cove)
- Tequatl the Sunless (Fabled Djannor, Sparkfly Fen)
- Triple Trouble (Firth of Revanion, Bloodtide Coast)
Megaszerverek
- Ez az új rendszer Tyria élvezetének fejlesztett módját vezeti be azzal, hogy újraépíti a szerverek és játékosok szervezettségének módját.
- Overflow-ok és home szerver térképek helyett a játékosok olyan térképre kerülnek, mely a legjobban megfelel nekik, figyelembe véve a szociális környezetüket (csapat, guild, home szerver, stb.).
- Az egyik leglátványosabb előny, hogy a játékosok több játékossal élvezhetik a Guild Wars 2-t.
- Ezt az új rendszert először a Heart of the Mists-ben vezetjük be, majd fokozatosan engedélyezzük a nyílt világ további részeiben, kezdve a kevesebb populációval rendelkező térképekkel.
- A bevezetés sorrendje és sebessége eltérhet attól, amit korábban a blog posztban bejelentettünk, mivel további tesztek után módosítjuk terveinket. Tovább fejlődhet a dolog miközben adatokat gyűjtünk és azokhoz igazodunk.
WvW
- Account alapú WXP
- A játékosoknak minden karakterükkel be kell lépniük egy térképre, hogy a WXP-k összeadódjanak.
- Fontos, hogy a WXP adódik össze és nem a rank (pl.: ha két karakternek van pontosan rank 10-e, akkor a játékos account-ja rank 15 és 4/5 lesz).
- Minden karakternek ugyanannyi elkölthető World Ability pontja van. Ha egy karaktereden elköltöd a pontokat, azzal a másik karakteredről nem fogynak el.
- A játékosoknak minden karakterükkel be kell lépniük egy térképre, hogy a WXP-k összeadódjanak.
- Minden elköltött World Ability pontot visszaadtunk minden karakternek.
- Rank 4-ről 5-re mostantól 1000 WXP kell, a korábbi 2000 helyett.
EGYENSÚLY, BUG JAVÍTÁS, FINOMÍTÁS
Finomítások a világon
- Triple Trouble
- Javítottunk egy hibát, ami miatt a Great Jungle Wurm esemény nem megfelelően skálázódott.
- A dungeon-ökben a boss ládák mostantól napi egy darabra vannak korlátozva. A champion táskák és a boss-okból származó dungeon tokenek nincsenek ilyen mód korlátozva.
- Az esemény és champion jutalmak megváltoztak.
- Minden nyílt világi champion-ból esemény lett, hogy nagyobb csoportokra is skálázódhassak, vagy elite-té/veteran-ná minősültek le.
- Frissítettük a Defend the Pact Interrupter from Risen Attacks eseményt Cursed Shore-on, hogy megfelelően kövesse a támadók hét hullámát. Hozzáadtunk egy 10 perces időkorlátot, hogy az esemény egy vonalban legyen a többi templom-tartó eseménnyel.
- Csökkentettük a vulkán esemény spawn-jait Mount Maelstrom-on, hogy egyezzenek a várt lényszámmal, különösen a maximum skálázódásnál.
Általános
- Javítottunk egy bug-ot, ami miatt rossz gyűjtögető eszköz jelent meg más játékosok számára.
- Javítottunk egy bug-ot, ami miatt a kamera magassága nem változott a karakter magasságával.
- Javítottunk egy bug-ot, ami megakadályozta, hogy a figyelt achievement-ek eltűnjenek, miután teljesítették őket.
- Javítottunk egy bug-ot, ami megakadályozta, hogy a figyelt achievement-ek sorba rendezése megmaradjon két játék között.
- Javítottunk egy bug-ot, ami megakadályozta, hogy az Achievement panelen megjelenített haladás megegyezzen a beállított sorrenddel.
- Javítottunk egy bug-ot, ami miatt a jotunk rúgás támadása kiverte a játékosok kezéből a bundle-ket.
- A wallet információs pop-up többé nem jelenik meg az új karakterek számára.
- Egy szív teljesítése mostantól “reward splash-t” ad és nem levelet.
- Több módosítást is végeztünk a splash értesítéseken, amelyek a jobb alsó sarokban jelennek meg, hogy fejlesszük az állandóságot és beosztást.
- Kivettük a páncéljavítási költséget.
- Az a guild fejlesztés, ami csökkentette a páncél javítási költséget, kikerült a játékból és helyette bekerült a Disciplined Maneuvers, ami egy buff és egy ideig növeli a WXP nyereséget a guild tagok számára.
- A guild regisztrációs költséget 1 ezüstről 1 aranyra növeltük.
- Frissítettünk néhány Mystic Forge receptet, hogy szélesebb skálán mozogjanak az eredményeik.
- Javítottunk egy bug-ot, ami miatt néhány jutalmazásnál nem működött megfelelően a magic find.
Tárgyak
- Javítottunk számos bug-ot, amik miatt a vízalatti fegyverek rossz fegyver skin-t használtak.
- Átneveztünk számos tárgyat, hogy pontosabban és megfelelőbbek legyenek.
- Beraktunk sok új páncél és fegyver ikont.
- Néhány páncéldarab festékrészleteit megváltoztattuk, hogy illeszkedjenek a wardrobe feloldásukhoz.
- Az ascended felszerelések mostantól felvétel után sem soulbound-osok, hanem maradnak account bound-ok.
- A legendary fegyverek felvétel esetén account bound-á válnak, soulbound helyett.
- Minden létező ascended és legendary felszerelés, ami soulbound volt, most account bound-á vált.
- Javítottunk egy bug-ot, ami miatt a Howler végtelenül játszotta a trombita animációját éjszaka.
- A Southsun Economist által árult exotic felszerelésben mostantól superior fejlesztések vannak, major helyett.
Ferocity és Critical Damage
Ferocity
A Ferocity egy új stat, ami a játékba került. Ez a stat minden egyes plusz ponttal növeli a critical damage-t, hasonlóan ahhoz, ahogy a precision növeli a karakter critical hit chance-t. Minden jelenlegi tárgy, étel, fejlesztés, trait és skill, amik korábban critical damage-t adtak, mostantól ferocity-t fognak adni. A legtöbb esetben ezek a stat értékek másodlagos stat értéknek lettek beállítva, a tárgy szintjétől és ritkaságától függően. 80-as szinten minden 15 pont ferocity 1%-kal növeli a critical damage-t. A critical damage és a ferocity leskálázódásán fejlesztettünk, hogy hasonlóan működjenek a precision és a critical hit leskálázódásához.
UI frissítések
- A ferocity stat a critical damage stat mellett van feltüntetve.
- A critical damage mostantól megjeleníti a karakter alap critical damage-ét, valamint a bónuszt is, amit a ferocity stat ad.
- Minden karakter alap critical hit sebzése a normális sebzés 150%-a.
Celestial felszerelés
- A celestial stat kombináció által nyújtott stat-okat 6,5%-kal megnöveltük, hogy kompenzáljuk a ferocity változásokat.
- Megnöveltük a PvP-s celestial stat-okat, hogy a megfelelő stat arányokat használják. Korábban ez a stat kombináció sokkal alacsonyabb stat-okat adott, mint kellett volna neki.
Sigil-ek
Sok sigil-t frissítettünk, hogy kiegyenlítettebbek legyen a játékban. Sok rejtett szabályt kivettünk és leegyszerűsítettük a sigil-ek használatának módját. Számos egyensúlyi változtatást végeztünk és egy új sigil kategóriát is létrehoztunk.
Általános
- Az ugyanolyan elnevezésű sigil-ek mostantól nem stack-elődnek együtt. Példa: a Sigil of Bloodlust többé nem ad bónusz stack-eket ha egy másik Sigil of Bloodlust is be van rakva. Hasonlóan, a Superior Sigil of Fire nem stack-elődik egy Superior, Major vagy Minor Sigil of Fire-el, hogy megnövelt tűz aktivációt érjen el.
- A sigil-ek többé nem osztják meg az azonos cooldown-t. Példa: a Sigil of Fire többé nem osztja meg a cooldown-t a Sigil of Air-rel.
- A kétkezes fegyverekbe mostantól két sigil rakható a korábbi egy helyett.
Fegyverváltós sigil-ek
- Sigil of Renewal: Ennek a sigil-nek a gyógyító hatása mostantól jobban skálázódik a healing power-rel, a korábbi 10% helyett, már 40%-os arányban. Javítottunk egy bug-ot, ami miatt a sigil-nek nem volt megfelelő a hatóköre minor és superior szinten. A superior verzió hatókörét 300-ról 360-ra növeltük. A minor sigil cooldown-ját 30 másodpercről 9-re csökkentettük, hogy illeszkedjen a többi váltásos sigil-hez.
- Sigil of Doom: A poison időtartamot 3, 4 és 5 másodpercről 2, 4 és 6 másodpercre skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően.
- Sigil of Geomancy: A sebzést csökkentettük és normalizáltuk a sigil verziói között, ez a superior verziónál 25%-ot jelent. A bleeding időtartamot 3, 5 és 7 másodpercről 6, 8 és 10 másodpercre skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően.
- Sigil of Intelligence: Ez a sigil mostantól 100% critical chance-et ad a következő három támadásnak.
- Sigil of Hydromancy: A chill időtartamot 1, 2 és 3 másodpercről 1, 1,5 és 2 másodpercre skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően.
Támadáskor aktiválódó sigil-ek
- Sigil of Fire: Ennek a sigil-nek mostantól 50% esélye van az aktiválódásra critical hit esetén. A sebzést 15%-kal csökkentettük. A cooldown-t 5, 5 és 5 másodpercről 9, 7 és 5 másodpercre skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően. Ez a sigil továbbra sem képes a critical hit-re.
- Sigil of Air: Ennek a sigil-nek mostantól 50% esélye van az aktiválódásra critical hit esetén. A cooldown-t 5, 5 és 5 másodpercről 5, 4 és 3 másodpercre skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően. Ez a sigil továbbra sem képes a critical hit-re.
- Sigil of Torment: Ennek a sigil-nek mostantól 50% esélye van az aktiválódásra critical hit esetén. A visszatöltést 5 másodpercre csökkentettük. A torment időtartamot 5 másodpercre csökkentettük (egy területen).
- Sigil of Ice: A sigil aktivációja mostantól találatkor következik be és nem critical hit esetén.
- Sigil of Blood: Az aktivációs szinteket 10, 20 és 30%-ról 10, 25 és 50%-ra skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően. Az elszívás hatás sebzés része most a power 7,5%-val skálázódik.
- Sigil of Generosity: Javítottunk egy bug-ot, ami miatt néha más condition ment át, mint amit a sigil leszedett.
- Sigil of Purity: A sigil aktivációja mostantól találatkor következik be és nem critical hit esetén és mostantól csak akkor aktiválódik, ha a játékoson nincsen condition.
- Sigil of Nullification: Ez a sigil mostantól csak akkor aktiválódik, ha a célponton van boon.
- Sigil of Frailty: A sigil aktivációja mostantól találatkor következik be és nem critical hit esetén. Az aktivációs esélyt 10, 20 és 30%-ról 10, 25 és 50%-ra skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően.
- Sigil of Rage: A cooldown-t 45 másodpercről 30-ra csökkentettük. A sigil többé nem aktiválódik, ha a játékoson már van quickness.
- Sigil of Strength: Az aktivációs esélyt 10, 20 és 30%-ról 20, 40 és 60%-ra növeltük a minor, major és superior verzióknak megfelelően. Frissítettük a leírást, hogy szerepeljen benne a cooldown (1 másodperc).
- Sigil of Water: A sigil aktivációja mostantól találatkor következik be és nem critical hit esetén. A healing power-ből származó bónuszt 50%-kal növeltük, míg az alap gyógyítást 25 ponttal csökkentettük (egyes szinten az alap aktiváció most körülbelül 25 életerő, ha nem befolyásolja semmilyen attribute). A cooldown-t 10, 10 és 10 másodpercről 10, 7 és 5 másodpercre skáláztuk a minor, major és superior verzióknak megfelelően.
Időtartam növelő sigil-ek
- Öt ismételhető régió track – Shiverpeak Mountain, Ascalonian, Ruins of Orr, Krytan és Maguuma Jungle.
Amikor megláttam a “nagy” balance patchet, majdnem sírtam :D Erre vártunk fél évet? bugfixekre apró nerfekre és pár skill leírás kijavítására? A Rune/sigil rework is egy nulla, teljesen jelentéktelen módosítások történtek. Szokása anetnek játszani a szavakkal, de majdnem 2 év alatt messze ez a mai volt a legnagyobb arculcsapásuk. új metára számítottunk, mert számtalanszor le lett írva, hogy mennyire rossz és unalmas az előző, hogy mit kell változtatni, hogy tegyenek már végre valamit. Hát nem tettek :( Lényegében az erőst még erősebbé tették, a gyengéket még gyengébbé/változatlanul. És mi a pokol az az 50% esély fearre nightmare runenél??? lol??? hlye kibszott hazug n00bok-.-
Igen, ez megint egy tooltip fix patch amit balancenak akarnak eladni……………
Am a nightmare rúnán nem sok változást fogsz érzékelni, a CD továbbra is marad, csak most kb első utésre procolnak a dolgok.
Szóval eltűnik a pvpben eddig megszerzett itemeket és a wardrobe kerülnek…Ezt most félre értem vagy tényleg így van: eddig tök ingyen cserélgethettem a karakterek között a pvp itemeket most meg ha más kinézetet akarok fizetnem kell érte, még ha egyszer már meg is szereztem? >.<
Jól látod.
Igen, ráadásul mindig mikor oda-vissza cseréled akkor ismételten ki kell fizetni a charge-okat.
Ez nekem is felhúzta az agyam. Olyan ez a patch mintha most a PvP-t is megadóztatnák a PvE mellett. Már nagyon rég megvettem egy szettet gloryért és pénzért, most ha haszálni akarom akkor fizessek megint érte.
Megint egy patch ami körül ment a hype, hogy mennyire jó lesz, aztán végül többet árt mint amennyit használ. Új tartalom nem jön, csak rákényszerítenek hogy csináld újra ami eddig volt, és fizess azért amit már megszereztél. Végül is nem muszáj játszani…
Ha oda-vissza szeretnél öltözni, ajánlom az ajándék és játék boltokat, továbbra is kaphatóak Barbie házak illetve a Sims széria is évente frissül nagyjából.
Moriander. Egy feature csomagtól ne várj tartalmat. Előre megmondták mit fog tartalmazni a patch, és pontosan azt is kaptuk.
Elnézést a dupláért, későn jutott eszembe.
Mivel ugyanaz a skin mindkét helyen így mindig ugyabban a ruhában leszel.
PvP-n már van sigil,rúna,trait amit unlockolni kell.
A trait 10 gold meg 20 skill pont. Aki sosem járt PvE térképen annak honnan van skillpontja? (lehet rosszul emlékszem de ott nem kapni).
Mehet szenvedni templomot foglalni? Mert azok kellenek hozzá.
Queensdale champ farm, ha van gyomra hozzá vagy simán szintet lép Tome of Knowledge-t használva.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Scroll_of_Knowledge
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Tome_of_knowledge
Ranklépéskor a chestben van 5 scroll meg 1 tome. Szóval akár 2 hét alatt össze is szedhetsz 1 skill unlokcot! Hát nem tökéletes?
Ha nem lenne reward track, akkor lenne ennyi. Minden track 8 Tome-ot tartalmaz, plusz eshet scroll a ládákból is, közben rank up is ad scrollt.
Ha valaki most kezd el pvp-zni, az jár a legjobban, mert alacsony rangon baromi gyorsan lép szintet. Gondolj csak bele, hogy az első 10 rank önmagában 50 scroll, közben meg jön tome+scroll. Mennyi idő R10-re eljutni nulláról? Észre sem veszi az ember. Az egész erre van kitalálva.
De lehet hogy rosszul számoltam, vagy félreértettem valamit.
Attól eltekintve, hogy tényleg baromság ilyen gátak mögé rakni a skilleket, tényleg kell az nektek? Mármint jó egyáltalán valamelyik új GM trait? :D
A guardian +300 vitalityje azért elég jó :)
Ahhoz képest, hogy két éves a játék…
Bocsi, 1,5 éves.
Van valami problémád? Miért ne tehetném meg ha egyszer volt rá lehetőség.
Anno már itt kifejtettem, nem tudom láttad-e, de nem látom értelmét. PvP-zz a PvP miatt, ne Barbie babázz. Ennyi.
Mert ki vagy te hogy megmond mit csináljak és miért?
Az hogy TE nem látod valaminek az értelmét, az a TE hibád.
A helyi megmondó ember. Rózsát az öltözőbe, csokit helyben fogyasztva, köszi.
Látom nem csak én vagyok aki húzza a száját mint Steven Hawkings…
Wardrobe és accbound ide vagy oda, ez 75% ártás mindenfele.
1: Ha valami kinézetet akarok, transmute. Ascendedeknél már gáz, mert hát nem képesek odaadni azt váltható statúra, hogy legyen értelme kifarmolni minden darabkát…
2: Miért kellene a satot adó skine? Level 2 keyfarmerre menjen leginkább ;)
3: DPS tologatások… semmi értelme, most még zavarosabb. Talán jobban scalelődik egy csöppet, de szegény rangeremen milyen DPS-t akartak elvonni??
4: Divinity Rúnáim PUFF. Másodjára is megerőszakoltak. Oké, +78 megy “mindenre” (kivéve pet bonus!), az +5.8% Crit dmg a 12% helyett. B@sszák már meg magukat! Még a crit chancem is lejjebb ment, bár sok értelme nincs, 100%-osan se proccolt jobban mint 45-50%-nál…
5: Köszönöm a Read of the Wind traitet, most már gyorsabban tudom hogy “Out of Range/Obstructed/Miss/Invulnerable”. Ty. Ty Ty! -.-‘
6:A Town Clothingok elvétele egyenesen botrányos. Oké, sapikat föl lehet tenni, mást nem?!
És ezért szét kellett verni a town clothingokat? Na akkor ide a visszaperkálást!
Jah és minek kerülgetik a forró kását GemStore Armoroknál, rakják be a szopóálarcot és szadomazo cuccokat ha ennyire akarják…
+ ezt az item név dolgot is remélem hotfixelik. Azureflamem és Dhoomsealem van, nem pedig Kékégő Faíj of Szuperior Bögyörő és hasonlók…
Érdekes állítás, rögtön beugrott a Jackass. Rákerestem a szóra, találatok első oldalán pl. : Ryan Dunn játékautókat dugott fel a seggébe.
Akkor én is hibás vagyok mert nem látom az értelmét pl. ennek, TE igen?
Pedig van értelme, így akarta felszívni az értékes tápanyagokat amik a játék autóban találhatóak. Köztudottan a seggeddel is képes vagy tápanyagokat felvenni, a játék autót pedig igen nehéz lenyelni, így marad ez amíg nem találnak rá alternatívát.
Óvszerbe csomagolva tette meg, így ez nem jó tipp sajna, más oka volt. :( :D
Thx Anet! Mad King Power
Tudja valaki, hogy a napszemüveget és hasonlókat hol kel keresni a karaktereken?
végig néztem az összes karaktert, de se azoknál, sem a bankokban nem találom.
Le van írva a posztban. Ha rajtad volt, akkor egy fővárosban el kell menni a Black Lion Armorer-hez. A TP-s csókák közelében vannak.
Egy haverral azon tanakodtunk, hogyha legendaryt legyártod az ugye nem soulbound csak használat után. Ha a skint leveszem róla jobb klikkel anélkül, hogy használnám, akkor soulbound lesz vagy marad eladható vajon?
Soulbound lesz, amint unlockolva van a skin.
Próbáld már ki a kedvemért :D
Amikor rámennél, hogy jobb klikk és ott arra h unlock skin vagy mi, akkor figyelmeztet h account boundos lesz. Én egy rare-nél néztem meg.
Szerinted tényleg bent hagynának egy olyan megoldást amivel 1 skint körbeadogathat az egész community?
Simán, ha aztán exploitért kivághatnak 10k embert :D
Ezért kell PvP exploitokat keresni, azért még bónuszba meg is jutalmaz Anet :D
(Y)