Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet, Kasztok > Condition útmutató @ GuildWars2Hub

Condition útmutató @ GuildWars2Hub

[A fordítás SaulOsman munkája. Köszönjük!]

Áttekintés

A Guild Wars 2-ben összesen 11 condition található, mind negatív hatást okoznak az ellenfeleken, skilleken és traiteken keresztül. Minden conditionnek megvan a saját hatása és időtartama. Amikor a conditionök újra felkerülnek arra az ellenségre, akin már megvan ugyanaz a hatás, akkor vagy erősségben (növelik hatásukat), vagy időtartamban halmozódnak, míg némelyiknél nincsen változás. A conditionök a Guild Wars 2-ben nem fognak nagy mértékű azonnali sebzést biztosítani számodra, ám ehelyett egy rugalmas, kifárasztásos játékstílust kínálnak, mely igen komoly szenvedést okozhat az ellenfeleidnek egy ideig.

A condition sebzésedet közvetlenül befolyásolja a Condition Damage nevű tulajdonságod, és nem kap semmiféle számbeli előnyt a Power és Precision tulajdonságoktól. Magyarul: minnél nagyobb a Condition Damage-ed, annál több sebzést fognak conditioneid leadni. Minden egyes condition mögött egy matematikai formula található, ami segít kiszámolni, hogy mennyit fog minden egyes conditionöd sebezni, ha X mennyiségű Condition Damage-ed van. Mindazonáltal úgy sejtem, hogy a többségnek ez egy macerás vállalkozás, így a legegyszerűbb dolog, amit ajánlhatok, az az, hogy összesen 1200-1300 Condition Damage-re gyúrj, ha egy condition alapú buildet raksz össze. Ez az érték garantálni fogja, hogy a lehető legnagyobbakat fogod sebezni, anélkül, hogy túlfeszítenéd magad (és ezzel több teret hagyva más tulajdonságoknak).

Természetesen túllépheted ezt, a karakterösszállításodtól vagy a játékstílusodtól függően, de én úgy találtam, hogy az 1200 fölötti értékek elhanyagolhatóan kicsi különbséget eredményeznek sebzésben. (1400 Condition Damage-nél a Bleeding 113-at sebez, míg 1300-nál 110-et).

Condition típusok

Bleeding — X sebzés másodpercenként. Erősségben halmozódik.

A Bleeding [vérzés] sok szempontból alappillére a condition alapú buildeknek. Miután ez erősségében halmozódik, így többet is felvihetsz célpontodra, minden egyes Bleedinggel egy bizonyos összeget sebezve. Például ha az Engineer Explosive Shotja Bleedinget okoz 4 másodpercre, és minden egyes másodperc 100 sebzést okoz, összesen 400-at sebeznél az időtartamon belül. Ha duplán lőttél, akkor kétszeresen halmozódna a Bleeding, összesen 800 sebzést okozva 4 másodperc alatt.

A condition alapú buildeknél fő szempont, hogy nagy mennyiségben felhalmozzuk, annak érdekében, hogy minnél hamarabb, és többet sebezzünk. Nem ritka az, ha egy 10+-es halmot látsz, de a felső határ egy célponton a 25.

Blind — A támadó következő támadása sikertelen.

Szinte mindegyik kasztnak van valamilyen formában hozzáférése a Blindhez [vakság]. Néhány kasztnak elég nagy mennyiségű Blindet okozó skillje van, és ha megfelőlen használják, különbséget tehet élet és halál között. Ahogy a feljebb is olvasható, ha valakire Blindet raksz, akkor a következő ellened vagy társad ellen indított támadás sikertelen lesz. Jelentőségük miatt a Blindet okozó skillek általában nagy újratöltési idővel rendelkeznek, de még így is fontos szerepet játszanak a sebzés enyhítésében.

Ha például elementalistként azt látod, hogy egy warrior használni akarja a Kill Shot nevű skilljét, aminek egy elég jellegzetes animációja van (a warrior letérdel), akkor a Blindig Flash skill használatával a lövését semmissé teheted, ami megfogja akadályozni, hogy nagy mennyiségű életpontot veszíts te magad, vagy társaid.

Érdemes megjegyezni, hogy akár össze is láncolhatsz több Blindet, ám egyenként kell újraraknod az ellenségre, miután az “elhasználta” egy támadásával, máskülönben a skilled elpazarlódik. Használod a Blinding Flasht > a Warrior sikertelenül ellövi a Kill Shotot > Dust Devil skill > a Warrior ismét sikertelenül támad. Ám ha a Blinding Flash és a Dust Devilt egymás után használod, és a célpontod nem támadt a kettő között, akkor a Blind nem fog halmozódni.

Burning — X sebzés másodpercenként. Időtartamban halmozódik.

A Burning [égés] egy-az-egyben az összes condition közül a legmagasabb sebzést biztosítja (habár 25 Bleeding mindent üt). És ez meg is magyarázza, miért nem lehet a Burninget erősségben halmozni. Ha kétszer okozol Burninget, akkor csak az időtartamát fogod halmozni. Ez sok szempontból problémát jelenthet a játékosoknak, akik Condition buildet választanak, mivel elkerülhetetlen, hogy olyan átfedés legyen, ami bizonyos skilleket fölöslegessé tesz. A skillek tudatos rotációs használata annak érdekében, hogy az ellenségen tartsuk a Burning conditiont, a legjobb módszer ennek elkerülésére. Azt tudom ajánlani, hogy csaták közben mindig Burninget okozó skillel nyiss, így a sebzés hamar felhalmozódik rajtuk, és a csata közben lehetőséged lesz ismét bármilyen Burninget okozó skillt használni. 

Chilled — A mozgási sebességet és skill újratöltést 66%-kal lassítja. Időtartamban halmozódik.

A chilled [dermedt] hasonlóan működik, mint a Crippled (lásd lejjebb), annak az erősebb változata. Rangerek, elementalistok és necromancerek mind jeleskednek ennek okozásában, míg az engineerek csak a Freeze Grenade segítségével okozhatják. Az, hogy képes az ellenfelekt 66%-kal lelassítani, és a skilljeik újratöltődési idejét ugyanennyivel növelni, egy meglehetősen hasznos fékezési eszközzé teszi. Akár egyedüli célpont ellen, akár nagyobb tömeg ellen használjuk, a Chilled páratlan lehetőségeket kínál arra, hogy célpontunkra összpontosítsunk, és könnyen legyőzhessük. Az engineerek Freeze Grenadeja, vagy az elementalistok Frozen Groundja tökéletes eszközök a támadók eltérítésére, vagy egy helyben tartására. Az egyik kedvenc kombinációm az engineer Freeze Grenade használata egy nagy tömegen, majd az elementalist Meteor Shower skillje annak érdekében, hogy igazán nagy területi sebzést vigyünk be.

Confusion — X sebzés az ellenségre, valahányszor skillt használ. Erősségben halmozódik.

A Confusion [zavarodottság] a Mesmer kaszt egyedi conditionja, habár az engineer Static Shotján keresztül is elérhető. Ha valakire Confusiont raksz, akkor valahányszor az a személy támad vagy skillt használ [minden támadás skill a GW2-ben, a moboknál is – E], akkor sebződik a Condition Damage tulajdonságod alapján. Sok Confusiont okozó skillt csak pár másodpercig hat, miután az ArenaNet kénytelen volt redukálni erősségüket, annak érdekében, hogy meglegyen az egyensúly PvE-ben és PvP-ben. Az elsődleges Mesmer skill a Confusion okozására a Confusing Images, ami 5 másodpercig tartó conditiont okoz. Hacsak nem vagy mesmer, akkor nem fogsz túl gyakran találkozni ezzel a conditionnel, legfeljebb a fogadó oldalról, abban az esetben csak annyit ajánlhatok, hogy ne használj semmit, amíg tart.

Crippled — Csökkenti a mozgási sebességet 50%-kal. Időtartamban halmozódik.

A Crippled [sántítás] vitathatatlanul a gyengébb megfelelője a Chillednek, de így is rendkívűl fontos, hisz egy kicsit szélesebb körben elérhető skilleken és traiteken keresztül. Ugyanúgy, mint a Chilled, ez is időtartamban halmozódik, tehát hatásosan lehet láncolni annak érdekében, hogy egy ellenséget folyamatosan csökkentett sebességen tartsunk. Ha úgy tervezed, hogy részt veszel PvP-ben, egy ellenség lelassítására való skill (ami Chilledet vagy Crippledet okoz) használata rendkívül fontos. A longbowt használó rangereknek a Muddy Terrain + Barrage egy csodálatos kombináció, és nagy mennyiségű sebzést garantál egyedüli vagy több célpont ellen egyaránt.

Fear — Az ellenséget elfutásra készteti a használója elől.

A Fear [félelem] eredetileg egy egyedi necromancer condition volt, de most már a warriorok és a mesmerek is előidézhetik. A mesmer esetében a Fear a Chaos Storm nevű skillből jöhet, véletlenszerűen, így hiányzik az a bizonyosság ami a necromancer és a warrior Feart okozó skilljeiben megtalálható. Mivel a mesmer Chaos Stormja egyértelműen észrevehető (nagy lila elektromos felhő a talajon), ezért igazából csak a necromancer és a warrior az, ami miatt aggódni kell. Egy warrior Fear Me! skilljének elég korlátozott hatósugara van, míg a necromancer csak staffal (Reaper’s Mark), ami könnyen észrevehető a talajon, vagy Death Shrouddal tudja használni. Amíg Dead Shroudban vannak, érdemes elkerülni őket, amíg le nem megy róluk a hatás. [Továbbá elérhető ranger peten, thief Steal skilljén, és a necromancer egyik downed skilljén keresztül is. ~Saul]

Immobilized — Mozdulatlanná tesz, és megakadályozza a félreugrást [dodge] – Időtartamban halmozódik.

Az Immobilized [mozdulatlan] hihetetlenül erős condition, és ha jól időzítik, akkor hihetetlenül hamar vezethet saját halálodhoz vagy ellenségedéhez. Az Immobilized megakadályoz a teljes mozgásban, beleértve a félreugrást is, ami azt jelenti, hogy amíg tart, addig minden támadás telibe talál, bár a skilljeid használhatóak maradnak.

Sok skill, ami Immobilizedet okoz, mint például az engineer Glue Shotja, vagy a ranger Muddy Terrainje, elég jól látható előrejelzéssel rendelkezik, így kapsz rá egy rövidke esélyt, hogy elkerüld. Másokat, mint például a thief Signet of Shadowsát, elég nehéz észrevenni, ezáltal esélyes, hogy mozdulatlan leszel gyorsan, anélkül, hogy kivédhetnéd. Szerencsére az Immobilized nem tart sokáig, és sok trait segítségével csökkentheted a bejövő sebzést, amíg a condition rajtad van. Azoknak, akik komolyan gondolják a PvP-t, nem ajánlhatom eléggé az ilyen traiteket, miután sokszor ezek fogják megmenteni az életedet, különösen a rettegett elementalist Dragon’s Tooth kombináció ellen.

Poison — X sebzés másodpercenként. Kimenő gyógyítások hatását 33%-kal csökkenti. Időtartamban halmozódik.

A Poison [méreg] időtartamban halmozódik, és ez az egyetlen condition a játékban, ami csökkenti az ellenség gyógyítási lehetőségét. Jól időzítve igen komolyan akadályozhatja az ellenfelet, mikor azok kevés életponttal rendelkeznek, miután a condition jelentősen csökkenti az ellenfél lehetőségét, hogy a legtöbbet kihozza a gyógyításából. Amit még igazán szeretek a Poisonban, az az, hogy igen nagy mennyiségű sebzést okoz rövid idő alatt, ám csak 4 kaszt van, aminek számottevő hozzáférése van a conditionhöz (engineer, necromancer, ranger és thief). Habár rendkivűl csábító csak egyszerűen elhasználni a skilljeidet, a Poison jól időzített használata sokkal könnyebbé teheti a küzdelmet a szívós támogató kasztokkal szemben, mint például a Guardian vagy Necromancer.

 Vulnerability — A páncél védelmi értékét X-el csökkenti. Erősségben halmozódik.

A Vulnerability [sebezhetőség] egy olyan condition, amiből igazán csak partitársaid húzhatnak hasznot, hisz a többi condition figyelmen kívül hagyja a páncél védelmi értékét sebzésnél [barátunknak ismét csak PvP-n, és condition alapú buildeken jár az esze :( ~Saul]. A Vulnerability meglehetősen gyenge a jelenlegi formájában, összesen csak 30 ponttal csökkenti a páncél védelmét 80-as szinten, amit nagy jóindulattal is csak kihagyhatónak lehet nevezni. Biztonsággal állíthatom, hogy meglehetősen kevés oka lehet annak, hogy valaki az ilyen conditiont okozó skillek és traitek használatára hajtson, ha ez más conditionök elhanyagolásával jár.

Weakness — A nem-kritikus támadásoknak 50% esélye van, hogy erőtlenek lesznek [glancing blow], ami 50%-kal csökkenti a sebzést, továbbá az endurance újratöltését 50%-kal lassítja. Időtartamban halmozódik.

A Weakness [gyengeség] egy olyan condition, ami a támadásokat jelentősen gyengíti, eközben felére csökkenti az endurance újratöltődés gyorsaságát. Az olyan kasztok ellen, amik nagyot sebeznek és gyorsan, továbbá folyamatosan endurancet használnak (mint például a thief), rendkívül hatásos arra, hogy csökkentsük a bejövő támadást, és megakadályozzuk az ellenfelek folyamatos félreugrásait. A Weakness Cripple/Chill-lel együtt használva egy megbízható módja az ellenség akadályozásának.

Condition összefoglaló 

  • A conditionok figyelmen kívül hagyják az ellenfél páncélját, és közvetlenül az életüketet veszik le, teljes sebzéssel.
  • A nagy sebzés elérése conditionökkel függ a Condition Damage tulajdonságodtól.
  • A Condition Damage-re való támaszkodás sebezhetővé tehet, hisz más kasztok könnyen leszedhetik conditionjeidet.
  • A conditionök, amiket szerzel vagy másokra raksz, átalakíthatók boonokká.
  • Az olyan conditionok, amelyek időtartamban halmozódnak, például Burning, azt jelentik, hogy két játékos nem tudja halmozni a Burninget ugyanazon a célponton erősségben, de a sebzés meghosszabítható.
  • A conditionök egy tökéletes formája az ellenség fékentartásának, hisz a hatásuk gyengítő, és képesek hatalmas nyomást gyakorolni az ellenfélre. 

Eredeti cikk: Conditions Guide @ GuildWars2Hub

  1. snail60
    2012. július 31. - 08:38

    Vulnerability tényleg nagyon gyenge. Necroval próbáltam pvp-ben arra építeni, mert azt hittem, hogy fejenként vagy 15-20 egységet romlik a védekezés.

    • Devi
      2012. július 31. - 14:11

      vulnerability inkább pvere jó ahol feltudod stackelni lazán 15 fölé

    • Endrosz
      2012. július 31. - 17:59

      Vulnerability elével jó, Shatterstone, neki ugye a direkt sebzés a fő profilja, azon lehet még pumpálni azzal.

  2. 2012. július 31. - 08:55

    Én is kiemelném a Cripple, Immob., Chill fontosságát! Egyenlőre még nem nagyon szedegetik le a kondikat a játékosok, de gondolom, ez változni fog. Én igyekeztem őket lekapkodni, van néhány fegyver, aminek a skilljei közt megtalálható ezeknek a kondiknak az ellenszere:
    Pl.: Ele /Staff: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Windborne_Speed
    Warri/Horn: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Charge_%28warrior_skill%29
    Ha olyan kaszttal mászkálunk, akinek van a Weapon Skill-jei közt ilyen, érdemesebb először ezt elhasználni, mint egy értékes Utility-t.

  3. 2012. július 31. - 09:00

    Jobb leírás mint az előző conditionos, bár a “Fear” conditionról nem írtad le, hogy mit okoz.

    • 2012. július 31. - 09:06

      “Fear — Az ellenséget elfutásra készteti a használója elől.”

      Ott van az. :)

    • Tusy
      2012. július 31. - 09:07

      címsorból: “Fear — Az ellenséget elfutásra készteti a használója elől.”

    • somi47
      2012. július 31. - 10:37

      nem szóltam :D

  4. Endrosz
    2012. július 31. - 11:59

    Elnézést, kimaradt, hogy ezt is SaulOsman fordította, most már ott van.

  5. myrrdhinn
    2012. július 31. - 12:13

    Jó kis fordítás! :)

  6. 2012. július 31. - 18:18

    vulnerability inkább pvere jó ahol feltudod stackelni lazán 15 fölé

  7. 2012. július 31. - 23:50

    Úgy látom, hogy az angol nyelvű cikkekből is rendre kimaradt a Stun és a Daze. Igaz, ezek hatása közben nem is tud az ember írni semmit.

  8. Bracus
    2012. augusztus 1. - 00:18

    Minden ilyesmit leszed a break stun, vagy csak a stun-t?

  9. 2012. augusztus 1. - 01:06

    Remélem nem írok rossz helyre és nem offos nagyon.Sokat olvastam a GW2 vel kapcs, de nem találkoztam még ezzel a kombós dologgal.A spelleknél is írja meg pl itt h “sokszor ezek fogják megmenteni az életedet, különösen a rettegett elementalist Dragon’s Tooth kombináció ellen.”
    Ezeket más spellel kombinálva erősebbé lehet tenni?Vagy hogy tudom előidézni ezt a kombót?A választ előre is köszönöm!

    • Mazsola
      2012. augusztus 1. - 05:12

      Ezek két skill, egy combo field és egy combo finisher keresztezése. Valaki létrehoz egy combo field-et amit ő vagy más valaki felhasznál egy combo finisher skillel. Pl.: egy thief létrehoz egy dark field-et (shadow refuge), egy warrior pedig beleugrik egy blast finisher (stomp) skillel és az eredmény egy area blindness. Itt vannak a lehetséges kombinációk.
      http://wiki.guildwars2.com/wiki/Combo

    • Endrosz
      2012. augusztus 1. - 08:08

      Itt van egy magyar fordítás: http://gw2.variance.hu/2012/07/11/kombo-teruletek-es-befejezok-guildwars2hub/

      Ezt a régebbi cikket most úgy találtam meg, hogy az oldalon jobb felül látható keresődobozba beírtam, hogy “kombók”, ez volt az első. :) Ha valami érdekel, keress rá az oldalon.

  10. Kan Dur
    2012. november 19. - 14:53

    Irtok a boon – rol es a condition – rol ., de azt nem irjtaok le hogy hogyan lehet megszerezni oket?
    meg ujj jatekos vagyok es nem vagyok tisztaban mindennel!
    Koszonom valaszotok!

    • Gomez
      2012. november 19. - 15:02

      Boon: különböző pozitív hatások, melyeket a saját magad vagy a közeldben lévők által használt képességek pakolnak rád.
      Pl, ha warrior-ral ezt a sigil-t használod: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Signet_of_Rage az 3 boon-t fog adni.

      Condition: különböző negatív hatások, amiket az ellenfeleid pakolnak rád különböző képességeket használva.
      Pl. ha warrior-ral rifle-t használsz, és használod ezt a képességét: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Bleeding_Shot az egy bleeding condition-t fog adni a célpontodnak.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: