Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet, Kasztok > Boon útmutató @ GuildWars2Hub

Boon útmutató @ GuildWars2Hub

[A fordítás SaulOsman munkája. Köszönjük!]

Áttekintés

A Guild Wars 2-ben összesen 8  boonnal találkozhatunk, melyek különféle hatást gyakorolnak a célpontra. A boonokat általában a conditionok teljes ellentétének tekintik. A boonok időtartama halmozódhat, ám a Might kivételével, a célpontra gyakorolt hatásuk nem nő. Például nem lehet két Protection hatásod egyszerre (ami 66%-os sebzés csökkenést jelentene), hanem csak egy hatás lép érvénybe (33%-os sebzés csökkenés) [és tart dupla annyi ideig ~Saul]. A boonokat úgy tervezték, hogy bármelyik játékstílust támogassák, és hacsak rövid időre is, de jelentős erősítést kínáljanak karaktered számára.

Szinte minden kaszt hozzáférhet megannyi boonhoz, ám néhány, mint például a Guardian, jeleskedik azok szétterjesztésében és létrehozásában. A befolyásuk miatt általában csak pár másodpercig tartanak, de ez gyakran elég ahhoz, hogy neked vagy társaidnak megadja a kellő löketet.

A conditionökkel ellentétben a legtöbb boon (a Regeneration kivételével) eléri teljes erősségét anélkül, hogy bármilyen attribútum fejlesztésébe kéne befektetnünk. Viszont a boonokat más játékosok [és mobok ~Saul] leszedhetik, így a boonokra támaszkodó buildek (amikor a játékos az általuk folyamatosan nyújtott előnyt használja ki) elég sebezhetővé válhatnak, ha egy olyan szándékú egyénnel futunk össze, kinek célja azok leszedése.

Boon típusok

Aegis – A következő támadás kivédése

Az Aegis boon a Guardian kaszt sajátja. A Mesmer is megszerezheti, de csak véletlenszerűen, nem pedig garantáltan (a Chaos Storm és a Signet of Inspiration skill segítségével). Ám a Guardian rendszeresen hozzájuthat az egyik Erénye (Virtue of Courage) által, traitjeinek sokaságával, és a Retreat! nevű skillel. Az Aegis nevű boon garantálja, hogy a következő ellened indított támadást kivéded (hasonló működésű, mint a Blind condition), ami rendkívül hatásossá teszi a sebződés kivédésében, és azokat a Guardianokat, akik ennek használatára összpontosítanak (és jól időzítenek), nehezen sebezhetővé teszi.

Fury – 20%-os kritikus esély növelése. Időtartamban halmozódik.

A Fury egy sima 20%-os növekedést biztosít a kritikus sebzés esélyedhez, megadva egy kis teret az állítgatáshoz karakter összerakás szempontjából. Például, ha tudod, hogy a kasztod képes bizonyos szituációkban Furyt garantálni, és célod, hogy rendszeresen kritikusan sebezhess (50%-os esély elég ehhez), akkor elég csak egy alap 30%-os esélyre összpontosítanod, annak a tudatában, hogy ha egy csatába keveredsz akkor  — az Engineer esetében — egy Elixir B elfogyasztása 20%-kal növeli ezt, így összesen az 50%-ot eléred. Továbbá, miután nincs felső határa a kritikus sebzések beviteli esélyének, megvan a lehetőség egy jelentősen magasabb érték elérésére. A legtöbb esetben ennek a boonnak nincs hátránya, és bármikor szolgáltathat egy kevés előnyt a sebzésedhez, karakter-beállítástól függetlenül.

Might – X sebzés & condition sebzés növelés támadásonként. Erősségben halmozódik.

A Might, a többi boonnal ellentétben, erősségben halmozódik, emiatt hasonlít a Bleeding conditionre abban, hogy egyszerre több is aktív lehet. Ám ezt magadra, nem pedig az ellenségre rakod. 80-as szintnél a Might 30 további ponttal növeli a Power és a Condition Damage tulajdonságot, ami  nagyjából-egészében elhanyagolható, kis mennyiségekben csak apró növekedést biztosít sebzés terén. Csak akkor van értelme ráhajtani, ha nagy mennyiségű Mightot (10+) halmozol fel. És még nagy mennyiségben is fennáll a veszélye, hogy más kasztok leszedik, így az erre való támaszkodás sok esetben igen sebezhetővé tenne. Örülj neki, amikor fenn van, de ne használd a builded alappillérjeként.

Protection – 33% sebzéscsökkentés. Időtartamban halmozódik.

A Protection, mint sok más boon, elsődlegesen a Guardian kasztnak érhető el. Négy fegyver és egy utility skilljük van amik ezt a boont adják, továbbá egy pár trait. Más kasztoknak is van hozzáférésük, sokféle utility skill vagy trait segítségével, ám ezek eltörpülnek az összehasonlítás során.

Szerencsére sok Guardian által használt skill hathat másokra is, ami azt jelenti, hogy ha netán a te kasztodnak nincs hozzáférése ehhez a boonhoz, akkor is igen nagy az esélye, hogy mástól kaphatsz. Az olyan traitek használata, melyek Protectiont biztosítanak, ha Immobilized, Stunned, Dazed conditiont kapsz, vagy bármi mást, ami akadályoz a harcban, úgyszintén megadják kasztodnak a boon használatának lehetőségét. Nem tudom eléggé ajánlani az efféle traitek beszerzését, ha komolyan bele akarsz vágni a PvP-be. Mivel a Protection az egész időtartamára (általában 5 másodperc) biztosítja a sebzéscsökkentést, ezért  tényleg felbecsülhetetlen értékű mindenféle harci helyzetben.

Regeneration – X életpontot regenerál másodpercenként. Időtartamban halmozódik.

A Regeneration az egyetlen olyan boon, aminek a hatását befolyásolja egy tulajdonság. Habár a tulajdonságokról már beszéltünk egy másik útmutatóban, érdemes beszélni egy kicsit a Compassion nevű tulajdonságról. A Compassion befolyásolja a másodpercenként regenerált életpont mennyiségét, amíg a boon aktív. A nagy mennyiségű pont befektetésének eredménye nem olyan jó, ha ahhoz viszonyítjuk, hogy a játékosnak mennyit kell rááldoznia, mivel azokkal a PvP amulettekkel, melyek Compassiont növelnek, lefojtod a sebzésedet. A legtöbbször a Regeneration elhanyagolható, habár többszáz életpontot is növelhet másodpercenként, és néhány esetben ez akár az életedet is megmentheti.

Retaliation – X sebzést ad vissza az ellenségnek, valahányszor az téged megüt. Időtartamban halmozódik.

A Retaliation jelenleg eléggé kihasználatlan, és csak négy fegyver skillben található (2 a Mesmernél, 1 a Guardiannál és 1 a Necromancernél). De annál gyakoribb traitekben, és bejövő támadás egy kis részét visszaküldi a támadóra. Hasonlóan a Regenerationhöz, a jelentősége alacsony (ám a Power tulajdonságoddal együtt nő), és ha a nagyon limitált mennyiségű, ezt a boont létrehozó skillekkel használják, akkor néha-néha összefogsz vele találkozni. Összesen 8 trait ad Retaliationt, de legtöbbjük Mesmerhez és a Guardian korlátolt állapotaihoz (downed, blokkolás, vagy szövetséges újraélesztése közben) köthető, ami meglehetősen szűkké teszi az alkalmazhatóságát.

Swiftness – 33%-os mozgási sebesség növekedés. Időtartamban halmozódik.

A Swiftness, a Vigorral egyetemben (lásd lejjebb) talán a legkedvesebb boonom az egész játékban. A sebességet soha nem szabadna alábecsülni, bármilyen szituációban is vagyunk, a gyors mozgás lehetősége felbecsülhetetlen, főleg PvP-ben. Habár a Guild Wars 2-ben a legtöbb mozgáseffekt nem halmozódik hatásban, egy 33%-os növekedés a mozgási sebességhez jelentős, és nem csak offenzív eszközként segít (ellenség üldözése), hanem védekezésre is kitűnő (ha el kell futni!). Ha a Vigorral kombináljuk, akkor nagyon is félelmetes tud lenni. Ha a kasztod van olyan szerencsés, hogy rendelkezik olyan skillel vagy traittel, ami Swiftnesst ad, akkor adj hálát érte.

Vigor – Gyorsabb endurance töltődés.  Időtartamban halmozódik.

A Vigor növeli az endurance töltődésedet 100%-kal, és endurance nélkül nem tudsz félreugrani [dodge]. Talán a tapasztalatlanok könnyen elutasítják a félreugrás lehetőségét a Guild Wars 2-ben, azt mondván, hogy ez csak egy vacak toldalék, ám idővel nyilvánvalóvá válik, hogy mennyire alapvető eleme az életben maradásnak és a mozgékonyságnak. Amit a Vigor tesz, az az, hogy sokkal gyakrabban tudsz félreugrani, mivel a dodge meter gyorsabban fog töltődni, amíg ez a boon aktív. Habár, mint bármely más boont, a Vigort is le lehet szedni, nagy az esélye, hogy hamarosan újra félre tudsz ugrani, így nincs túl nagy jelentősége, ha netán leszedik. Az olyan traitek, mint például az Invigorating Speed, kombinálva az Infused Precisionnel,  szinte mindig garantálni fogják a folyamatos Vigort, így egy szinte állandó lehetőséget a félreugrásra, akár leszedik a boont, akár nem.

Versenyszerű PvP-ben nem tudom eleggé ajánlani a Vigor használatát, hisz nem csak az életedet fogja megmenteni számtalanszor, hanem így a sebzés elkerülés rendkivül kevésbe kerül, lehetőséget adva arra, hogy többet kísérletezhess a karaktered összeállításánál, amikor a toughness vagy a vitality mennyiségét próbálod meg belőni.

Boon összefoglaló

  • A boonok olyan értékes buffok, melyekből te és csapattársaid nagy hasznot húzhattok.
  • A Guardianok kitűnőek boonok létrehozásában, de minden kasztnak van valamilyen szintű hozzáférése.
  • Swiftness és Vigor kombinálva segít a sebzés elkerülésében jelentős időtartamra, a futási sebességed növelésével és az ismételt félreugrás lehetőségével.
  • Traitek, amik Protectiont adnak, ha Immobilized, Stunned, vagy Dazed conditiont kapsz, felbecsülhetetlenek egy PvP környezetben. 33%-os sebzés csökkentés gyakran meg fogja menteni az életed.
  • A boonok, amiket kapsz vagy átadsz másoknak, néhány kaszt által conditionökké változtathatók.
  • Might halmozásra támaszkodni ahhoz, hogy nagy sebzést érjünk el, veszélyes, hisz a felhalmozott boon-csomag egyszerre leszedhető más kasztok által.
  • Az egyetlen boon, amit tulajdonság befolyásol, az a Regeneration, a többi mind a maximumon teljesít anélkül, hogy neked bármit is beléjük kéne fektetned.

 Eredeti cikk: Boons guide @ GuildWars2Hub

  1. Coldrel
    2012. július 29. - 12:47

    Köszönjük a fordítást és a posztot, a conditionökről is várjuk szeretettel. :)

  2. Tusy
    2012. július 29. - 12:52

    – hiányolok valami jó ki összefoglaló táblázatot, én csak wikit ( http://wiki.guildwars2.com/wiki/Boon ) találtam így elsőre, de az nem az igazi

  3. 2012. július 29. - 13:19

    Én is elkezdtem fordítani -,-

    • Endrosz
      2012. július 29. - 14:28

      … de nem szóltál nekünk róla. :( Cseten lehet bedobni (hamarosan észreveszi valamelyik szerk.), variancegw2@gmail-re írni. Én megkértem SaulOsmant, miután ajánlkozott kommentben, nem csak vakon küldte be. Sajnálom az elvesztegetett idődet, de csak arról tudunk, amiről tudunk. :)

      • 2012. július 29. - 14:52

        Igaz, tudom, hogy én voltam a buta :)
        Nos, akkor az Attribute-os cikket szeretném lefordítani :)

    • Endrosz
      2012. július 29. - 14:58

      Oké, azt nem vitte el senki.

  4. 2012. július 29. - 14:10

    “Protection – 33% sebzéscsökkentés. Időtartamban halmozódik.”

    Ez kettős tagadás, legyen szerintem “-33% sebződés”
    Olyan, mint amikor ki van írva, hogy “-10% kedvezmény” ami egy 1000Ftos póló esetében 1100Ft-ot jelentene :D

    • Endrosz
      2012. július 29. - 14:25

      Az ott nem mínusz, hanem kötőjel, mint az összes többi boon leírásában. :)

  5. nedvedicious
    2012. július 29. - 14:27

    Az nem -33%, hanem egy kotojel, ami elvalasztja az alcimtől. Nezd meg, a tobbi boon utan is ott van az a kötőjel :)

  6. 2012. július 29. - 14:29

    igaz ;)

  7. Ballasztik
    2012. július 29. - 14:31

    Nekem csak 1 észrevételem van: MIÉRT nem lehet mindegyik más színű vagy más formájú, mert bocsánat, de 1 csata közben nem a pici jeleket fogom nézegetni a közepén, de én szeretem tudni mi van rajtam, így viszont rohadt nehezen felismerhetőek.

    • Doxil
      2012. július 29. - 15:00

      Igen ez engem is zavart. Bétán lövésem sem volt, hogy épp mit kaptam. (Nem játszottam GW1-el, lehet ezért volt kicsit idegen) De talán élesben 1-2 hét után már az effektről tudni fogod^^ Én ebben reménykedem

      • Ballasztik
        2012. július 29. - 15:12

        Erre nem alapozhatsz warriorként 1 tömegbunyóban annyi az effekt, hogy egy egész erdőt sem látsz meg nemhogy 1 effektet :D

    • GriffinHUN
      2012. július 29. - 15:18

      Szerintem egyszerűen azért mert van 8 boon és ha jól tudom 11 condition és azért valljuk be 19 különböző alakú és/vagy szinű buffot elég nehéz lenne kivitelezni, illetve összezavarodnánk a színkavalkádtól. Szerintem jó így ahogy van, én speciel tökéletesen láttam minden kis szimbólumot. Persze csata közben nehéz még arra is koncentrálni, de inkább ilyen legyen minthogy a fél képernyőt elfoglalja valami ordenáré szivárványszínű, villódzó valami.

      • 2012. július 29. - 15:34

        Így van, minden csak megszokás kérdése, később már elég lesz egy pillantás és tudni fogod mi történik.

      • 2012. július 29. - 16:04

        “ordenáré szivárványszínű, villódzó valami”

        -> Horribilis indokolatlan mennyiségű pogózó libák a kertben! :D

      • Ballasztik
        2012. július 29. - 16:16

        Tudom, most jönni fog, hogy hülye wow os, de nem nem azért írom, de azzal játszom több mint 7 éve (vanilla béta is) így azzal vana legnagyobb összehasonlítási alapom, és ott sem okozott gondot, hogy másfajta szín és teljesen elütő/felísmerhető legyen minden buff…

        Griffin és miért kéne fél képernyőt elfoglalnia, nem kéne, hogy nagyobbak legyenek csak más színűek boon meg mondjuk körben a condi meg négyzetben ha akarod felsorolok 11 de akár 19 teljesen elütő színt ami pont megfelelne.

      • ZachElf
        2012. július 29. - 16:30

        Ballasztik: A boonok sárgák és felfelé mutatnak, a Conditionok pirosak és lefelé. Ez nem eléggé elkülöníthető?:) A sok színről meg annyit, hogy gondolni kell a sok színtévesztő / színvak emberre is. Ők hogyan különböztetnének meg annyi színt?:) Személyesen ismerek egy színtévesztőt, és ő pl alig tudna pár színt közülük elkülöníteni. Plusz ha azok is színesek lennének, akkor aztán tényleg fingod se lenne, mikor mi van rajtad. Az összes skill más más színű, azok is rád kerülhetnek.
        Remélem érthető mit akartam mondani :)

      • Ballasztik
        2012. július 29. - 19:29

        Zachelf 1 kérdés, ha színtévesztő akkor is látja hogy különbözőek csak nem úgy ahogy mi, ha meg színvak akkor ugyan olyan számára mint most mind egyszínű

      • Zarache
        2012. július 29. - 19:52

        Amugy is szinvakoknak szoktak kulon szinvak modot berakni :P
        Szerintem pont jo igy ahogy van nem kell sok csicsa buff mint WoW-ban. Amugy meg Ballisztik ha akarod tudni mivan rajtad megnezed milyen buffokat tudsz folrakni xD ha meg azon aggodsz mit rak rad a tarsad elso alkalom utan rajossz mit tud adni :P Ha meg tournamentrol van szo gondolom elotte azert megbeszelitek ki milyen buildet hoz igy tudjatok ki mit tud adni meg csinalni :P

      • ZachElf
        2012. július 29. - 20:15

        Ez nem épp így van. Általánosságban nem tudok beszélni minden színtévesztő helyett, csak annyit tudok, amit a haverom által tapasztalok, ő mond. Nem tudom hogy képzeled el a színtévesztőt, de nem csak annyiból áll, hogy pár színt összekever. Például előadáson ki van vetítve a sok szöveg feketével, és a fontosabb dolgokat a tanár kiemelte piros színnel. Na ő ebből semmit se lát, neki minden egyszínű. Az árnyalatokat látja valahogy máshogy, ha közel vannak egymáshoz. Meg persze néhány más esetben, alapból rossz színt mond valamire. No de ez már nagyon elüt a témától, csak gondoltam elmondom :) Én se tudom hogy látnak ők, de nem egyszerű ez :D

  8. GriffinHUN
    2012. július 29. - 15:18

    Mellesleg jó lett a fordítás!

  9. 2012. július 29. - 16:22

    WoW után nekem is elég fura volt. Méret az ugyan az volt WoW-ban is ( legalább is nekem ) De itt nehezebb volt megkülönböztetni, hogy épp mi van rajtad.

    • Domingo
      2012. július 30. - 10:38

      6 éve WoW-oztam, mikor abbahagytam és emlékszem az első fél évben ott se volt fogalmam arról a lila mancs mi a francért jelenik ott meg, amikor meg bementem egy instába és 10 kis kocka jelent meg vágtam egy még érdekesebb arcot… amir akartam mondani, hogy idővel itt is rutinból pillantás alatt látni fogod mi van.. meg kell szokni.

  10. Bracus
    2012. július 29. - 16:49

    Egy kis helyesbítés a swiftnesshez.

    Az eredeti cikkben is azt írják, hogy általában nem stackelhetőek a speed hatások. Nos az igazság az, hogy de igen, mindig stackelhető, viszont a maximum cap 33% Tehát pl. thiefként felesleges használnom a +25%-os sigilt, ha majdnem mindig magamon tudom tartani a swiftness-t.
    A hivatalos wiki-ről:
    “Speed boosts can be stacked, but movement rate is capped at 33% faster than normal”

    Nagyon nem szeretem, ha hülyeséget írnak hatásokról, illetve nem írnak le dolgokat. Ezt persze nem a fordítónak szánom, köszönöm a fordítást!

    • Ras
      2012. július 29. - 19:13

      Hm. És akkor hogy is van ez az időben és erősségben halmozódás? Pl.
      -2x 25% 2 sec
      -1x 33% 2 sec
      Rám kerül, akkor mi lesz a végeredmény? Gondolom nem a 33% 25/33*2*2+2 másodpercig. :)

      • Endrosz
        2012. július 29. - 19:28

        A swiftness az, ami halmozódik, az egy boon, a többi hatás nem. Tehát 33% lesz 2 másodpercig, a többi elvész.

    • Zarache
      2012. július 29. - 19:45

      Tudnal dobni egy linket hol van ez? Mert itt http://wiki.guildwars2.com/wiki/Swiftness nemtalaltam viszont ha ugy mukodik ahogy irtad akkor ennek nemlatom ertelmet http://wiki.guildwars2.com/wiki/Superior_Rune_of_Speed 6. erdekes igy.

      • Bracus
        2012. július 29. - 20:15

        Volt egy bejegyzés a wikin, “speed boost” néven. A vicc az, hogy most már én sem találom, csak a gw1 wikijén, de természetesen nem onnan másoltam. Úgy látszik, elég gyorsan változnak az idők. Mostanra már kiforrhatta volna magát. Ha valaki találna egy hivatalos bejegyzést, azt szívesen venném én is, mert most már én sem tudom, pedig nagyon nem elhanyagolható.

      • Zarache
        2012. július 29. - 20:31

        Foleg azert sem mert sok signet van ami gyorist meg trait ami passiv movement speedet ad melette rune of speed 6. set bonusa se mindegy, hogy most hogyan mukodik.

      • Ras
        2012. július 29. - 23:55

        Nekem a wiki elég egyértelmű. Mivel a +7% a switnessre jár, és a swiftness 33%, ezért a +7%-al 40%.

        A 25%-os izék azok egyebek, nem swiftness, ha jól értem.

      • Zarache
        2012. július 30. - 09:16

        Nem is azzal van agond hanem azzal, hogy Bracus valahol talalt infot mintha 33% speed lenne a cap es akkor van csak para ezzel a +7% speedel. Viszont ha nincsen az a cap akkor nincsen ilyen problema es akkor +7% speed swiftness melett 40% speed lesz.

  11. Healer
    2012. július 29. - 16:57

    • Healer
      2012. július 29. - 17:04

      Bocsánat, a chatbe akartam… :(

  12. GriffinHUN
    2012. július 29. - 17:14

    Ballasztik: Igen ott egy kicsit túloztam hogy érthető legyen az álláspontom, nyilván odáig sosem fajulna a dolog, de szerintem a kis ikonok tökéletesen beleillenek a játékba. Ami a WoW-ot illeti, én nagyon keveset játszottam vele, de a kevés tapasztalatom alapján ott teljesen máshogy működött ez a buff/debuff rendszer. Javítsatok ki ha tévedek de ott egy buff az nem egy adott hatás volt hanem mondhatni egy passzív skill ami bizonyos ideig rajtad volt és egyszerre akár több dolgot is adott/vett el. Ismétlem nagyon keveset játszottam vele, tehát lehet hogy tök hülyeséget mondok, de ha úgy van ahogy mondtam akkor egy teljesen más buff rendszernek más kinézet jár. A hozzászólásod második felét pedig ZachElf pedig már “megcáfolta”, amihez még annyit fűznék hozzá, hogy ha magasról tojna az ArenaNet a színtévesztőkre (amit szerencsére nem tesz), akkor sem tudnának 19 különböző színnel ellátott ikont készíteni, illetve tudnának de egy bizonyos mennyiség után jönnének a főbb színek más árnyalatai, pl sárga-> narancssárga vagy kék->lila, amit szerintem semmivel sem könnyebb beazonosítani, mint a jelenlegi rendszerben használt ikonokat.

  13. Endrosz
    2012. július 29. - 17:35

    Én annyira vágyom, hogy legyen egy UI opció: nagyobb hatás ikonok. Meg tudom különböztetni, már a BWE3-mon is egész jól ment, de egy kicsit nagyobb méretnek örülnék.

    • saulosman
      2012. július 29. - 17:59

      Boonoknál még segít a karaktered ordibálása is:D Valahányszor kap egy új boont, akkor mondd valami olyasmit amiből következtethetsz arra, milyen boont kaptál. Példa: Nornnál ha Might boont kapsz akkor általában azt mondja hogy Such might!

    • Ras
      2012. július 29. - 19:14

      Nagyobb monitor? ;)

      • Tusy
        2012. július 30. - 05:55

        – vagy inkább kisebb monitor. Nagyobbnál nő a felbontás, még kisebbek az ikonok

  14. Mazsola
    2012. július 29. - 17:50

    Szerintem semmi baj a jelölésekkel. Egyszerű és tiszta. Ha condition van rajtam, nem érdekel mi az, csak kerüljön le rólam. Ha boon van rajtam, az boldogság. De ettől ugyan úgy el fogom nyomni a saját boonokat, max halmozódik, abból baj nem lehet. Számomra bőven elég ha annyit tudok, szabaduljak tőle vagy örüljek neki.
    Ennek ellenére, én szerettem a GW hp színezését is.

  15. Domingo
    2012. július 30. - 10:40

    Egy kérdés amit nem tudtam kipróbálni, itt is majd huzogathatóak lesznek a bar-ok és alakítható az UI mint a gw1 ben ?

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: