Kezdőlap > Egyéb kategória > BWE2 PvE tapasztalatok

BWE2 PvE tapasztalatok

2012. június 12. Hozzászólás Go to comments

Jómagam az első béta hétvégén nem tudtam részt venni, úgyhogy újoncként vágtam neki a múlt hétvégének. Gondoltam, hogy első ízben inkább a PvE részt próbálom ki, és így is tettem. Ember rangert indítottam, amivel aztán 24-es szintig fejlődtem. Nem kellett csalódnom a játékban, bár voltak kisebb problémáim, ezekkel a hibákkal együtt is 10 csillagot adnék.

A ranger

A lehető legtöbb fegyverkombinációt kipróbáltam, de végül a longbow és a longsword tetszettek a legjobban. Hatalmas sebzést lehet kiosztani mindegyikkel, és a longbow segítségével könnyedén távol tarthatjuk magunktól az ellenfeleket, míg a longsword-del pillanatok alatt a csata közepébe kerülhetünk egy jó kis darálásra. Erős profession, és rengeteg lehetőségünk van. A utility skillek majdnem mindegyike hasznos lehet, de egyet mégis kiemelnék: a 10% futási sebesség növelés nagyon hasznos minden szituációban, nálam ez alap volt. Petekből is rengeteg volt, és ezek is a lehető legváltozatosabbak. Szárazföldön legtöbbször Macilacit hívtam segítségül, elég jól bírta a sebzést. Víz alatt azonban Cápeti kapott nagy szerepet, már csak azért is mert brutálisan jól nézett ki. Sajnos a peteken van még mit javítani, sokszor bolondultak meg, és rohangáltak fel-alá, így szép kis mobvonatot képezve maguk mögött, amitől nem volt természetes a mosolyom. Ha egy kicsit megfegyelmezik őket, nem lesz gond, mert egyébként nagyon hasznosak, mind sebzés felfogás, mind sebzés kiosztás tekintetében. Nem csalódtam tehát a rangerben, hozta azt amit hoznia kellett. Erős távolsági harcos, aki gyorsan mozog és jól tud alkalmazkodni a különböző szituációkhoz.

Területek

Összesen 4 területen jártam, illetve 2 nagyvárosban (Divinity’s reach és Lion’s Arch). Emberként Queensdale-ben startoltam, ám 14-es szinten átlátogattam a charrok kezdőterületére is. Ezek után következett Kessex Hills, majd Ascalon. Nekem valamiért az 1-15 és a 15-25 régiók közül is az embereké tetszett jobban, mind táj, mind pedig eventek és taskok szempontjából. Magukra a térképekre semmi rosszat nem tudok mondani, csodásan néz ki mindegyik, és nagyon egyediek is.

Városok

Mint említettem, ezek közül kettőt jártam körbe. Bár Black Citadelben is megfordultam, ott csupán egy gyors látogatást tettem a Lion’s Archból érkező asura kapu és a kijárat között. A méretek egyszerűen elképesztőek, a kidolgozottság pedig lenyűgöző. A legapróbb részleteket is tökéletesen kitalálták, az egész város él, mozog, lélegzik. A különböző látnivalók gyönyörűek, minden sarkon találkozhatunk valami olyan épülettel, , szoborral, szökőkúttal, vagy bármi egyébbel ami miatt érdemes megállni egy pillanatra, jobban megnézni, és nyomni egy print screent. Megéri órákat tölteni egy-egy nagyvárosban, hogy mindent körbejárj, és a legapróbb dolgokat is megcsodáld.

Mobok

Sok méretben, színben és agykapacitásban előfordultak, legtöbb esetben mégis kentaurokkal kellett harcolnom. Persze ez érthető, mert ők a rosszfiúk. Nehéz is lenne elképzelni, hogy egy csapatnyi tarka moa próbálja meg bevenni a falvakat stratégiai, kereskedelmi, és egyéb célokból, vagy éppen csak azért, hogy kiéljék pusztítási vágyukat. Sokan panaszkodtak arra, hogy a respawn rate nagyon magas volt, és ezzel sajnos én is találkoztam. Ezen kár rágódni, szinte biztos hogy ezen még sokat fognak változtatni.

Taskok

Itt már tapasztaltam kisebb-nagyobb hiányosságokat, legalábbis az én benyomásom az volt, hogy erre talán nem fektettek elég hangsúlyt. Kicsit keveselltem a szívecskék mennyiségét, főleg ahhoz viszonyítva, hogy mennyit fejlődik egy-egy ilyen feladat teljesítése után a karakter. Jól eloszlottak a térképen, tehát körbevezettek majdnem mindenhol (bár voltak olyan térképsarkok és peremterületek, ahova egyáltalán nem vittek el). Olyan érzésem volt, hogy ezeket csak azért tették be, hogy bejárjuk az egész zónát és így megismerkedjünk a lehető legtöbb event-tel. Ehhez képest elég fontos xp források, tehát van még mit csiszolni rajta. Azt is negatívumként éltem meg, hogy túl sok olyan feladattal találkoztam, amit inkább időhúzásnak éreztem, semmint szórakozásnak. Értem ezalatt azt, hogy elküldtek felszedni néhány rozsdás vascsövet, néhány bombát, vagy egyéb apróságokat (ezekkel egyébként főleg a charr területeken futottam össze). Persze nem rosszak a taskok, de szerintem az összes térképen elférne még néhány, mert igencsak kevés adódik egy-egy szintre, és akivel beszéltem mindenki rég megcsinálta már a 2-3 szinttel magasabb feladatokat is, ami ahhoz vezet, hogy meglehetősen nehézkes az adott zónákban az utolsó 1-2 szint teljesítése.

Eventek

Ezekről nem találtam kivetni valót, elég jól összerakták az egész rendszert. Folyamatosan pörögnek az események, amik elég változatosak ahhoz, hogy hosszú időre lekössék az embert. A taskok hiányáért többszörösen kárpótoltak a dinamikus eventek. Rengeteggel találkoztam, és hogyha megláttam a térképen, hogy a közelemben éppen heves harc folyik, rögtön elindultam hogy kivegyem belőle a részem. Kedvenceim azok voltak, amik rögtön kiváltottak egy következő eventet, így tovább mozgósítva az összegyűlt csapatot. A teljesítésért járó jutalom nem túlzottan nagy, viszont elég ahhoz, hogy motiváljon, hiszen a fejlődéshez szükséges xp jelentős részét ezekből az eseményekből szereztem, illetve nem kevés karma és pénz ütötte a markomat. Arany fokozatot elérni nem nehéz, tehát ez sem tántoríthatja el azokat, akik késéssel érkeznek a helyszínre, mert könnyedén behozhatják a lemaradásukat. Összességében azt hiszem, hogyha 80-as szintig ilyen mennyiségű és minőségű event lesz, akkor elégedettek lehetünk.

Skill challenge

Ezeket is eléggé eltalálták, ám nyilvánvaló okokból elég limitált darabszámban találkozhatunk velük. Szerencsére nagyon változatosak, és sok helyszínre elvisznek minket (némelyiket nem is olyan könnyű megtalálni, pedig a térkép alapján egyértelműnek tűnik). Sötét barlangok mélyén, kutak alatt küzdhetünk mindenféle szörnnyel. A taskok mellett kiváló másodlagos küldetések, amiket pár perc alatt teljesíteni lehet, és a skill pontok amik jutalomként járnak, egyértelműen jól jönnek mindenkinek.

Points of Interest

Minden térképen van egy rakás pont, amik az adott zóna kiemelt látnivalóit mutatják. Ha ezeket a helyeket meglátogatjuk, XP-t is kapunk, illetve hogyha szeretnénk a területet 100%-osan megcsinálni, akkor ehhez feltétlenül szükséges minden ilyen hely meglátogatása. Nem nagy erőfeszítés, és valószínűleg úgyis elmennénk az adott helyekre, illetve az XP sem kevés amit kapunk, tehát szerintem megéri felfedezni mindet (én legalábbis így tettem az összes helyen ahol megfordultam).

Waypoint

Az egyszerű utazgatás végett kerültek be ezek a pontok, és nagyon megkönnyítették az életem. Elég sok van ahhoz, hogy csak néhány percet kelljen gyalogolni a legtávolabbi helyek eléréséhez is. Rendszeresen használtam őket, bár ahhoz hogy ezt megtehessem először ezeket is fel kellett fedezni. Nélkülük sokkal lassabban jutottam volna el a célhoz.

Az egyes területek 100%-os elvégzése (minden task és skill challenge elvégzése, minden PoI és minden waypoint felfedezése) után aranyládikát kapunk, amiben elég jó dolgokat találhatunk. Kaptam például nagyon jó ruhákat, mystic key-t, és egyéb apróságokat is. A jutalom és Xp miatt ezt megéri minden területen elvégezni.

Víz alatti harc

A víz alatti fegyverek eleinte kicsit gyengének tűntek, de a képességekre itt sincs panaszom. Teljesen kihasználták a lehetőségeket, a piranha támadás és a hálóvetés különösen tetszettek. Szinte lehetetlen volt úgy közlekedni, hogy ne akadjon rám lépten-nyomon egy-egy agresszívabb hal, amivel önmagában nem is lett volna gond. A jó öreg körbe-körbe úszkálós taktikának hála egyszerre akár több hallal is elbántam volna, csakhogy a respawn rate miatt többször volt, hogy 10-15 percnyi kemény úszkálás után menekülőre kellett fognom, mert csak nem fogytak a kopoltyúsok. Azok a veterán halak, amik még regenerálták is az életüket időnként, elég nehéz diónak bizonyultak, főleg az alap víz alatti fegyverrel. Maga a víz alatti világ egyébként bámulatos, nagyon jól néz ki lent minden, és teljesen kihasználták a harmadik tengely nyújtotta szabadságot. A víz effekt gyönyörű, a lemerülésnél és felbukkanásnál tapasztalható cseppek jól átvezetnek a szárazföld és a víz között.

Most evezzünk kicsit más vizekre, és essen néhány szó a gyűjtögetésről és az achievementekről.

Gyűjtögetés

Jól kitalálták, hogy egy adott erőforrást mindenki felszedhet/kibányászhat/kivághat, így ugyanis nincs versengés. Mivel még XP-t is adnak, megéri azt a 2-3 másodpercet rájuk szánni, ha éppen az utunkba esnek. A különböző gyűjtögető felszerelések könnyen beszerezhetőek, és mivel egyszerre akár mind a hármat felrakhatjuk karakterünk Batman-féle szerszámos övére, egyik sem foglalja a helyet az egyébként elég szűkös táskánkban. Ha a begyűjtött nyersanyagot nem is akarjuk felhasználni, a kereskedők adnak érte néhány garast, és ha az xp-t is számításba vesszük, nem érdemes elmenni a kelkáposzta mellett sem.

Achievementek

Ismét a játék egyik erős pontjához érkeztünk. Mint az ismeretes, több típussal találkozhatunk, például napi, havi, pvp-s, stb. A napi acsik elég egyszerűek, persze ezektől el is várjuk. Itt is több fajtáról beszélhetünk, részben mobokat kell ölnünk, részben gyűjtögetnünk, eventekben részt vennünk. Ha mindegyiket maximálisan teljesítjük, jutalomládikát kapunk. Ez egyrészt ösztönzés, másrészt meg jó kis ajándék, hiszen ezeket a célokat valószínűleg akkor is teljesítenénk egy nap alatt, ha nem volnának ilyen típusú achievementek. Havi társaik már kicsivel nehezebbek, de amennyire nézegettem őket, 1 hónap alatt igazán nem nagy kihívás teljesíteni azokat sem. A slayer acsikhoz bizonyos típusú mobokból kell megölnünk x darabszámot, ezek szépen lassan összegyűlnek fejlődés közben, nem hinném hogy érdemes csak azért megölni plusz négy férget, hogy meglegyen az acsi, hiszen valószínűleg találkozunk még férgekkel kalandjaink során.

Kicsit a gem store-ról

A játékbeli arany-gem átváltást nagyon jó rendszerrel oldották meg, nem kellett böngészni, hogy éppen ki rakta be a gemeket legolcsóbban, hanem a store kidobta nekem, hogy mennyiért vehetek, és csak egy purchase-t kellet nyomnom. Ez hatalmas előny, mert nem kell percekig kutatni a legjobb árak után. Gemekért sok jó cuccot lehetett venni (ezt még nyilván bővíteni fogják), de egyik sem volt olyan nagyon drága, illetve mint azt eddig is tudtuk, nem adnak semmiféle játékbeli előnyt. Egyelőre talán a karakter slot volt a legdrágább, de szerintem azt is elég hamar ki lehet majd szedni valós pénz ráfordítása nélkül is (persze ez nagyban függ a launch utána arany-gem árfolyamtól). Ami még hasznos lehet, az a mystic key, illetve a transmutation stone, de mindegyikből volt nálam 3-3 darab mire 24-es lettem, és valószínűleg az átalakító köveket nem is használtam volna magasabb szintig, hiszen a fejlődő ruhákat hamar lecseréli az ember. Mire ténylegesen hasznát vettem volna, valószínűleg lett volna nálam elég ahhoz, hogy a teljes ruházatomat átalakíthassam. A kulcsokból is volt nálam mindig, tehát ha találtam egy ládát, nem kellett a store-ba rohannom. Nagyon jó, hogy ezeket a dolgokat a játékban is egyszerűen meg tudtam szerezni, így csak akkor kell gemet kötleni, ha SOS meg akarjuk változtatni felszerelésünk kinézetét, vagy ha nem bírjuk megvárni hogy a ládikánk mellé egy kulcsot is hozzánk vágjon Fortuna. Aki pedig kozmetikai cuccokra akar költeni, mini petekre vagy egyéb apróságokra (pl xp boost vagy festékek), azoknak sem kell mélyen a pénztárcájába nyúlni, az árak elég barátinak tűntek.

Ennyi lett volna az én értékelésem a béta hétvégén látottakról röviden (vagy nem is annyira röviden). A következőkben tervezem a PvP illetőleg a WvW kipróbálását (márha a fissure of woe-sok engedik hogy kimenjek a saját bázisunkról:))

Kategóriák:Egyéb kategória
  1. Phelion
    2012. június 12. - 20:11

    Nagyon szép cikk, nekem is az egyetlen bajom az volt a PVE-vel (ami tényleg nagyon idegesítő volt és nagyon levett a játékélményből), hogy kevés volt a szív, nem volt arányos a fejlődéssel, és ezért volt, hogy több egész szintet is úgy kellet felhúznom, hogy üresben rohangáltam a mapon eventeket keresve, ami nagyon lassú dolog volt. Jobban szeretek céltudatosan fejlődni, hogy tudom, hogy hova kel menni stb… ezen remélem változtatnak megjelenésig, vagy úgy hogy több szív lesz, vagy úgy, hogy több XP-t ad egy szív. Ezen kívül kifogástalan és borzasztóan tetszett :)

    • Daviez
      2012. június 12. - 21:07

      jah jah pl gendarran vagyh ol (az új megye volt) ott is 25 ön bemegyek 5 szív kész meg vagy 10 event és kb 26 és fél voltam xD de a 30 meglett éppencsak vasárnap estére xD

    • Zarache
      2012. június 13. - 00:55

      Sziven kivul volt mas quest is szetszorva a mappon. Az emberek feje felett egy narancssarga es feher szinu, azok is adtak kuldiket meghozza kapasbol narancssarga kuldit amik szinten erdekes voltak. Persze nemelyik NPC feje felol hianyzott a jelzes megis adott kuldetest.

      • nedvedicious
        2012. június 13. - 02:12

        Halvány lila fogalmam sincs miről beszélsz :P

      • 2012. június 13. - 07:56

        Azokat eventeknek hívják :)

      • Zarache
        2012. június 13. - 12:11

        Nem a Dinamic eventrol beszelek hanem nemelyik NPC feje felett egy naracssaraga karika volt amiben valami feher kric-krac es azokat kulon kelett felvenni. Persze nemelyik NPC feje felett nem szerepelt meg is adott kuldit, ha beszeltel vele.

      • 2012. június 13. - 12:17

        Azok egy-egy környező eventhez vezettek el. Egyébként, amiről beszélsz az nem egy távcső? Scoutoknak hívják őket. Vagy keress rá wikin, mert én nem tudok másról, mint a heart-okról és az eventekről.

      • ZachElf
        2012. június 13. - 13:03

        Én azt hiszem sejtem miről beszél. Tényleg volt valami hasonló jel néhol, de azok csak egy eventet tudtak volna elindítani. Pl egy város előtt várt egy konvoj, és kísérőt akartak találni maguk mellé. Ha te elvállalod, akkor el is indult az escort event.

    • Phelion
      2012. június 13. - 17:29

      Azóta elgondolkoztam, és arra jöttem rá, hogy lehet, hogy a fejlesztők úgy találták ki, hogy a többi faj kezdőjén is párhuzamosan csináld a szíveket. Pl. lvl2 human vagy, és queensdaleben megcsinálod az összes lvl2-es szivet, utána átmész a norn kezdőre ott is megcsinálod, utána a charr, asura és sylvari kezdőkre ugyanígy és akkor tutira elég lesz a szív csak párhuzamosan kell mindenhol csinálni. Ha jobban belegondolok, ez egy új fajta játék és még rá kell jönnünk a taktikáira, de szerintem ez a jó megoldás a PVE fejlődésre :)

      • Phelion
        2012. június 13. - 17:30

        *tutira meglesz a szint

      • ZachElf
        2012. június 13. - 17:37

        Ha minden kezdőterületet bejárunk így ahogy mondtad, akkor túlfejlődnénk a területeket. Szerintem ha normálisan megcsinálod a saját kezdőterületed fullra esetleg, craftolsz is, a személyes történetedet is csinálod, és persze részt veszel az eventekbe, akkor megvan a szükséges szint. Esetleg még pvp-zel, vagy tényleg átmész egy másik területre, de kizárt hogy mindre menned kelljen.
        Mostani bétán sem volt semmi bajom a szinttel, haladtam egész jól. Csak a human területeket csináltam meg, gandarrant nem is végig, charrból is a legkisebbet teljesre, és persze a személyes sztoriból semmit, mert már kész volt 20ig.

  2. 2012. június 12. - 20:42

    Ezen a bétán sikerült tényleg pár órát játszanom és bár találkoztam néhány komolyabb és valamivel több apró buggal, összességében egy egészen rendben levő játék volt. A fiam egy rangert húzott én egy necrót. Azonos szinten nagyjából dupla sebzést osztott mint én, pedig kipróbáltam több buildet és fegyver kombót is, de ez nem baj, majd kiegyensúlyozzák. Az egyetlen igazán negatív észrevételem – remélem ezen is változtatnak majd – a respawntime.
    Lehet hogy öregecskén és lassan játszom, de sokszor nem tudtam kikiteolni úgy a mobokat (főleg a haláluk előtt duplikátot idézőket és a veteránokat), hogy ne éledjen a nyakamra az előbb megölt mob. Ezért gyakran fizettem a halálért és a javításért :-), így a cookingra gondolni sem tudtam. Jó kis játék lesz ez :-)

  3. Healer
    2012. június 12. - 21:00

    Stimmel, a spawn rate iszonyatosan magas/alacsony nem tudom melyik a helyes, az biztos hogy túl gyorsan jöttek az ellenfelek, mi az új terület északi részén a tóparti kriptát szerettük volna kipucolni, de a végén a veterán pók mindig agyonvert mindenkit, meg a respawnoló oozeok, és kis pókok.

    A látványban egyetértünk, én a closed beta óta 570 screenshotnál tartok :D

    • Daviez
      2012. június 12. - 21:09

      igen, a spawn time egyes helyeken iszonyat gyors, mármint nevetségesen gyorsan spawnolnak a mobok. ugyan annál a helynél amit említettél én is próbáltam bejutni pár random emberkével, de egyszer meghaltam mire vissza szaladtam tele volt mobbal megint minden -.-

  4. Healer
    2012. június 12. - 21:09

    Nem tudom mennyire gondolják hogy készen van, vagy mennyire vannak közel a végéhez,
    de szerintem a többiek által már említett kezdeti nehézségek, (amik pl engem nem érintettek, mert nem mentem csak vasárnap a Gendarran Fields közelébe) 2-3 ledobás volt az össz. problémám, azt meg tudjuk, hogy minden nap patchelt a kliens, tehát a srácok nem nagyon aludtak.

    Én úgy gondolom, hogy apró bakiktól eltekintve, mint pl beragadás a szekérroncsok közé,
    falra feltapadó kövek, ha jól emlékszem a peteken megmarad időnként a dead státusz. én nem találtam / találkoztam semmi problémával.

    Remélem hamarosan jön, és alig várom a BWE3-at :D

  5. 2012. június 12. - 21:09

    Sajnos az eventek száma csökkeni fog. Csak azért voltak ilyen gyakorisággal hogy minnél többen leteszteljék. A mobok néhol túl erősek voltak és habár 1v1-ben simán felül kerekedtem, de amikor egyszerre 3-4 is rámjött akkor már nagy bajban voltam. Csökkenteniük kéne a respawn ratet (ami biztos hogy meg fog történni), és növelni az XP jutalmat eventekből és taskokból. Persze taskoknál ezzel együtt nőhetne a szükséges segítések száma a tele szívhez, hisz itt a probléma igazából csak azzal van hogy nincs mit csinálni a területen az utolsó 2-3 szintnél.

    • 2012. június 12. - 21:12

      A szintfejlődéssel nincs gond, három óra alatt kezdő karakterrel hét szintet léptem, pedig nem is öldököltem csak úgy a mobokat, hanem szívecskéket tölgötettem, eventeztem és personal story-ztam. Pedig még nem is mentem oda a Point of Interestekhez és a waypointokhoz is csak azokhoz mentem, amelyek útba estek.

      • 2012. június 12. - 21:18

        Ezen kívül még a craftinggal, és WvW-vel is fejlődhetsz!
        Amúgy pedig, itt nem is a szint a lényeg, hanem az, hogy fedezz fel mindent, ismerj meg egy új világot, minden csodájával :)

    • Arallion
      2012. június 12. - 21:26

      Ezt hogy érted, hogy ennél jobban csökkenni fog? Nekem a beta fórumos hozzászólások alapján úgy tűnt, mintha visszavették volna a gyakoriságot az előző BWEhez képest, egyesek szerint picit túlzottan is.
      Pl: https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/events/Why-so-few-events-this-BWE/page/1

  6. Mudi
    2012. június 12. - 21:09

    Akinek rangerje van… hogy tud petet szelídíteni? Én mikor kipróbáltam, véletlenül szelídítettem egy hollót meg egy hópárducot, de nem tudom, hogyan.

    • 2012. június 12. - 21:11

      Gyakorlatilag csak “beszélni” kell velük.

    • nathriel01
      2012. június 12. - 21:17

      A juvenile jelzéssel ellátott peteket lehet szelídíteni, gyakorlatilag csak kapcsolatba kell velük lépni.

  7. 2012. június 12. - 21:17

    Remek kis cikk lett, grat! :)

  8. idiotelf
    2012. június 12. - 21:26

    jó cikk… és nehéz kivárni a játékot hogy megjelenjen örülök hogy a bétán részt vehettem hogy ennyi idő után belenézhettem de most már kell a teljes :)

  9. Derlac
    2012. június 12. - 21:28

    Én egy valamire lennék kíváncsi. Aki volt bent betán aszerint ezen a gépen elfutna a játék?
    Ram: 3GB
    Videó kártya: Nvidia GeForce 9600 gs (768MBytes)
    CPU: AMD Athlon(tm) 64 X2 dual 5000+
    OP: Windows xp
    Nem tudom ennyi információ elég de ha valamit kifelejtettem volna akkor szóljatok. És tényleg olyanokat kérnék akik voltak bétán és ha kérhetem azt is mondja el hogy neki milyen gépe van és hogy futott rajta. Előre is köszönöm. (Tudom hogy még nincs a játék 100%-osan konfigurálva, de azért úgy egy támpont j lenne)

    • 2012. június 12. - 21:47

      szeirntem menni fog, 1680*1050 ben lwo környékén. Ez csak tipp.

      votlam bétán, i5 2500k 4.2g, 8gb ddr3, gtx570, agility3 ssd rendszer(win7) és a játék is ezen van.
      1680*1050 ben minden maxon, ment gond nélkül, de voltak helyek, ahol leugrott 30fps környékére.

    • hopp
      2012. június 13. - 09:44

      Ez a gép a hivatalos minimumnál jobb, úgyhogy mennie kell, de azért csodákat ne várj (értem ez alatt, hogy low fölött nem nagyon érdemes próbálkozni).

      Az, hogy a béta kinek hogy ment, majdnem teljesen irreleváns, mert óriási különbség volt a BWE1 és BWE2 között is, arról nem is beszélve, hogy sokaknak top gépekkel is akadt, másoknak meg 3 éves gépen is tök jól ment. Láthatólag még vasárnap is megvoltak azok a bugok, amik megakasztották a fő szálat, mert sem a CPU-t, sem a GPU-t nem pörgette 100% közelében. (De legalább már nem alacsony prioritáson futott a GW2.exe, hanem valós idejűn :D)

      Lényeg, hogy a végső változattal tudsz majd játszani, de ha max grafikát látni akarod, akkor ahhoz új gép kell.

      • nedvedicious
        2012. június 13. - 09:59

        Nekem BWE1-en jobb volt, mint most, ezt kapd ki xD Akkor highon is mert, most highon akadt. Pedig akkor is látszott a különbség a két grafika között :P
        Az én E8500-amat 3.6ghz-en, totál folyamat 99%-on pörgette, mindkét magot. 85% alá kb sosem ment :)

      • hopp
        2012. június 13. - 10:02

        Na, az fura :D nekem ilyen 60-70%-on ment a proci is meg a gpu is.. Kell az a BWE3, úgy tűnik :D

      • Derlac
        2012. június 13. - 10:13

        Nemis full grafon akarom nyomni nekem elég ha lowon nem fog akadni.

  10. Healer
    2012. június 12. - 21:48

    Igen, öcsém hasonló gépen játszik, nem lesz gond, fater gépe szintén hasonló, azon sem volt gond az első bétán sem.

    Az én konfigom:
    AMD Phenom x4 955 (3200 MHz)
    8 G DDR 3
    1 TB Seagate HDD, 32M cache
    MSI Hawk 6870 Twin Frozer III 1G Ram
    Win7 64 bit

    Az első béta óta szerencsésen elmondhatom hogy nem volt semmiféle grafikus driver probléma, hiányzó textúrák, fura szinek, semmi, és teljesítményproblémák sem voltak (ennél brutálabb gépeken is előfordultak)

    1920×1080 ban játszottam, azokkal a beállításokkal amit a game ad, asszem minden mediumon, de ebben nem vagyok biztos.

    • Derlac
      2012. június 12. - 21:52

      Köszi a válaszokat és most nagyon megnyugtattatok.

    • 2012. június 12. - 23:51

      Ha már itt tartunk, nekem laptopom van
      Intel Dual Core 2.2-es, 4GB Ram, NVIDIA GF 310M 512 Mb
      Most full grafikán futott a játék, minden probléma nélkül :)
      Szerintetek, ha már számítani fog a VGA, akkor is menni fog full/közepes grafon? :)

      • menthix
        2012. június 13. - 00:35

        Mi az, hogy “ha már számítani fog a vga”? Eddig szerinted mi végezte a grafikai számításokat? A dvd-író? :D
        Amikor azt írták, hogy nem számít a VGA, azt arra értették, hogy volt akinél 7850-el akadt, volt akinél 4870-el pedig nem, tehát ha neked most nem szaggatott, ez után sem fog.

      • Bubi
        2012. június 13. - 09:44

        Arra értették, hogy nem számít, hogy a VGA 0% körül futott, mivel mindent a proci számolt. De abban igazad van, hogy ha eddig maxon futott, akkor ezután is azon fog valszeg ^^

      • 2012. június 13. - 16:19

        Igen, arra gondoltam, hogy a VGA most kb meg se moccant :D
        Köszi a válaszokat :)

  11. Healer
    2012. június 12. - 22:41

    Szívesen, tényleg ne aggódj, az eddigiek alapján nem lesz gondod vele.

  12. 2012. június 12. - 23:09

    Szép cikk lett, grat! Az első, amit tényleg végigolvastam. :)
    Én is teljesen újoncként vágtam bele a GW2-be a hétvégén, ráadásul csak egy napra, kölcsön accounttal, de sok mindennel egyetértek, amiket te is írtál. Mondjuk én a kevés szív problémát úgy oldottam meg, hogy mikor a charr karim elérte a 9-es szintet, de hirtelen nem volt mit csinálni, a következő event meg már nagy volt, átruccantam asura gate-en ember területre felfedezni és kicsit besegítettem az ottani eventekbe. Hogy a továbbiakban szükség lett-e volna ilyesmire, azt sajnos nem tudom… játszottam volna még XD
    Nekem két problémám volt. Az egyik egy dinamikus eventtel történt. Egy charr csapatot kellett kísérni és megvédeni a szellemektől. Mikor megérkeztünk, letáboroztak egy éledési pont mellett és szép kis sátrakat emeltek, boltot nyitottak. Nagyon tetszett. Úgy folytatódott, hogy a tábor vezetője elindult kipucolni néhány aknával a közeli temetőt a szellemektől. Persze mindenki ment vele, de mire visszaértünk a tábort közben lerohanták a szellemek és olyan gyorsan respawnoltak (meg ugye nem volt ott senki), hogy pillanatok alatt lebontották a sátrakat. Mondjuk ezen még dolgozhatnának kicsit.
    A másik: Szeretek kimaxolni egy-egy térképet (felfedezhető pontok stb.) de a charr fővárosban azzal szembesültem, hogy néhány pontot vagy nagyon eldugtak, vagy rossz helyen mutatta a térkép. Az Imperator’s Core-ban lett volna 3 is, amivel meglett volna az összes pont, de egyszerűen sem a térkép nem adott támpontot (rajta álltam a kis négyszögön, de sehol semmi), sem a környezet. Egy skill ponttal hasonló volt a probléma. Tudtam hol van, de egyszerűen nem tudtam bejutni, ugyanis egy 6-os terület közepén, 10-es mobokkal volt tele, amik elég hamar levertek… sajnos magasabb szinten már nem volt időm visszamenni. Lehet, ha több időm lett volna, előbb-utóbb megtalálom őket, de kicsit bosszantó volt ott állni a megadott ponton és látni a nagy semmit.
    Igazából csak most, a cikkedet olvasva szembesülök azzal, hogy még mennyi mindent kellett volna megnéznem XD Talán majd legközelebbi eventen… vagy már a teljes játékban. :)

    • Daviez
      2012. június 13. - 14:36

      ó nicsak, egy Chrysalis

  13. brave
    2012. június 12. - 23:39

    a petekhez,ajanlom a cocát,sztem jobb a macinal,jol tankol es charge al felloki az ellent kezdesnek,lvl20+ on veteran mobokat siman tankolta ugy hogy elnyomtam a healt idoben(1v1)igy nem volt szukseg kite ra.fegyvernek en is longbow,viszont offra axe+kürt,igy volt meg egy kis buff is es axe is jol dps el,kesobb kiprobaltam a sas t is,az meg tamadaskor swiftnes t ad,kite olaskor jol jon.

  14. brave
    2012. június 13. - 00:33

    wow,rift….stb..:)/vadkan de gondolom rajott mindenki/ :D

  15. cdtok
    2012. június 13. - 10:22

    A kevés szív/ szint dologgal kapcsolatban nekem az jutott eszembe lehet, hogy ezzel lényegében arra ösztönöznek, hogy konkrétan minden területet végig csinálj fejlődés közben, hiszen ha át mész kisebb területre, akkor leszinteződsz. Tehát ha az adott területen minden magasabb szintű átmész mondjuk egy másik kezdőre és csinálod azt kicsit aztán vissza. Mondjuk azt nem tudom, hogy az xpt hogy kapod ilyenkor, illetve milyen gyorsan fogynának el a kisebb, teljesítetlen területek.

    • hopp
      2012. június 13. - 10:35

      Én ilyen 24. szint körül keveredtem át a Norm kezdőterületre a Charrommal, és mire átértem az új zónába, léptem 2 szintet, szóval jön jól az XP kisebb területeken is. Amúgy a skill pontok miatt mindenképp érdemes átmenni másik területekre, úgyhogy ebből nem lesz gond. Amit én még szívesen látnék, az az, hogy a térképre ránézve kiderüljön az, hogy hol megy nagyobb event, hogy arrafelé orientálódjak.

  16. Nullus
    2012. június 13. - 11:38

    Hát nagyon nagy élmény volt ez a hétvége. :)
    Pöpecül futott a játék és szinte mindent ki is tudtam próbálni, amit akartam.
    Túlnyomó részt elével voltam.
    A végére már kezdtem ráérezni az attunement-ek használatára, de sokszor megesett, hogy olyan attunement-re akartam váltani, ami éppen töltődött, vagy ha sikerült ráváltani, akkor a skill amit használni akartam még visszaszámolt.
    Az ilyen hibákat viszont idővel ki lehet küszöbölni.
    Utolsó este egy Variance-os taggal PVP-ztem 1v1, ő a thief-et próbálgatta én az elémet. Az jó kis móka volt. :)
    Mikor egyedül maradtam kipróbáltam a gólem “box-zsákokat” a Mist-ben, mert kíváncsi voltam, hogy mennyit számít egy kimaxolt power és critical.
    Azt figyeltem meg, hogy az 1es skill attribute-tól függetlenül úgy sebez, mint a közelharcosok combo-ja, vagyis az első sebzés a legalacsonyabb, aztán jön pár erősebb és végül a legkeményebb, majd újra az elejéről.
    Kicsit bíbelődtem az insigniákkal és a rúnákkal is, de nem vagyok az a kísérletező fajta, úgyhogy következő bétára utána olvasok, és akkor megcsinálom a nekem való szettet.
    Amihez a béta végére sem szoktam hozzá, az a korlátozott dodge. :P
    Az olyan játékok, mint az Uncharted hozzászoktattak, hogy akkor gurulok, amikor akarok. :P
    Egy idő után már figyeltem a dodge métert, de kritikus helyzetben önkéntelenül próbáltam elvetődni.
    WvW-t aznap este néztem meg, amikor szerver restart után hódító hadjáratba kezdett a Variance. Amíg a csapattal tudtam maradni, addig nagyon bejött a dolog, de aztán volt egy pont, ahol egyedül maradtunk 3 játékossal egy elit charr ellen, és el is nyakaltunk.
    Utána már nem volt kedvem átszaladni az egész térképen, úgyhogy a WvW ennyibe maradt.
    PVE szép volt, jó volt, de engem a PVP rész jobban megfogott.

  17. 2012. június 13. - 15:01

    @Eszter: Elég sok idő töltöttem Lion’s Arch-ban a point of interest-ek keresésével. Pontosabban az utolsó kettőt nem találtam, de aztán megnéztem az upper level és a lower level térképet, és ott mindjárt mutatta a helyüket. A felső pontot így is elég nehezen találtam meg, de pont ez tetszett benne, hogy volt benne kihívás.

    • 2012. június 13. - 20:56

      Nekem ezzel Black Citadel-ben volt problémám és a mai napig nem hagy nyugodni, hol lehetett az a point-of-interest -.- A térkép szerint jó szinten voltam… de ha nem is, végigjártam az Imperator’s Core összes szintjét és azon a ponton semmi sem volt…
      De félreértés ne essék, tetszik a felfedezés ezen formája :) és még xp-t is ér :D

      • nathriel01
        2012. június 13. - 21:04

        Sejtem melyikről beszélsz, én is nehezen találtam ott meg egyet. Ahogy bemész az Imperator’s Core-ba, rögtön el kell menni jobbra, ott lesz lefele egy rámpa és egy ajtó, ami ilyen alagsor szerűségbe vezet, ott van a pont.

  1. No trackbacks yet.

Hozzászólás a(z) alveth bejegyzéshez Kilépés a válaszból