Reklámok
Kezdőlap > Interjúk a GW2-vel kapcsolatban > MyGW2 interjú és egyéb infók

MyGW2 interjú és egyéb infók

MyGW2: Hogyan akarjátok segíteni azokat a játékosokat, akik szerep játszani akarnak a Guild Wars 2-ben? Van bármilyen segítség ezeknek a játékosoknak a személyes történeten kívül?

Eric: Sokat teszünk azért, hogy segítsük a szerepjátékosokat a Guild Wars 2-ben. Ahogy említetted van a személyes történet és az ehhez kapcsolódó életrajz, melyek segítik megérteni, hogy ki is a karaktered. Ezen kívül van még a személyiségi rendszer, amely jelzi és nyomon követi a személyiségedet, az alapján, ahogy az NPC-kel viselkedsz. A legfontosabb dolog azonban az, hogy nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy a Guild Wars 2 egy élő, lélegző világ érzetét keltse. A környezet összes elemén végigmentünk, egyedi karaktert adva nekik és meghatározva, miért is vannak ott. Minden hely, kisebb faj, lény, tárgy és NPC okkal létezik és megvan a helye a világban. Ezt a lore-t segíti és erősíti a hangok használata, a dinamikus események, a beszélgetések, a használható tárgyak, a személyes történet és a dungeon-ök. Úgy gondolom, hogy a gazdag világ és a mód, ahogy mi azt különböző rendszereken keresztül támogatjuk nagyon vonzóvá teheti a szerepjátékosoknak a Guild Wars 2-t.

MyGW2: Tudunk majd duel-ezni a Guild Wars 2-ben?

Eric: A duel-ezés nem egy központi rendszer a számunkra, mivel az összes PvP csatánkat csoportos küzdelemre egyensúlyozzuk, nem pedig egy-egy elleni küzdelmekre. Ezért a duel rendszer rajta van azon a listán, amit meg akarunk valósítani, de valószínűtlen, hogy induláskor a játékban lesz.

MyGW2: Lesz lehetőség csatlakozni a három közül az egyik katonai szervezethez, mint Kryta, vagy egy frakcióhoz? Ha igen, miben fogják ezek a Guild Wars 2 világát megváltoztatni? Csatlakozhatunk „gonosz” frakcióhoz vagy harcolhatunk értük?

Eric: A személyes történetük részeként minden karakter választhat, hogy a Vigil-hez, a Durmand Priory-hoz vagy az Order of Whispers-hez csatlakozik-e. Az hogy melyikhez csatlakoznak, drámai hatással lesz a személyes történetükre. Természetesen mind a három szervezet nagyon fontos a világunk számára és mindnek nagy hatása lesz Tyra sorsára. A morális választási lehetőségek nagyon érdekesek egy játékban, de nagyon nehéz őket jól megvalósítani. A fejlesztés korai szakaszában beszéltünk arról, hogy akarunk-e ilyet a Guild Wars 2-be vagy nem. Végül úgy döntöttünk, hogy nem használjuk ezt a stílust egyrészt azért, hogy fejlesztőként jobban tudjunk fókuszálni, másrészt, hogy erősítsük az együttműködést a játékban. Így, minden karakter a Guild Wars 2-ben „jónak” számít és soha sem fog csatlakozni a sok „gonosz” szervezet egyikéhez sem.

MyGW2: Tudjuk, hogy a kritikus találatra véletlenszerű esély van. Fontos szerepe van a kritikus találatnak – ha igen, hogyan egyensúlyozzátok a kritikus találati hatásokat?

Eric: A kritikus találat véletlenszerűségének sok vagy kevés is lehet a fontossága, attól függően, hogy a játékos hogyan specializálja a karakterét. Az, hogy ezt hogyan egyensúlyozzuk elég bonyolult, a legegyszerűbb talán úgy megfogalmazni, hogy azok akik ezt választják, fel kell adniuk valami mást. Ez az, ahol az attribute-ok és a trait-ek bejönnek a képletbe. Az a játékos, aki magas kritikus találati esélyt és ezzel sok egyéb effektust választ, az olyan attribute-okat és trait-eket áldoz fel, melyek növelik az általános sérülés okozást és/vagy túlélési lehetőséget.

MyGW2: A Guild Wars 2-ben a blokkolás véletlenszerűsége megmarad vagy lesz valami fejlesztés?

Jon: Sokféleképpen lehet blokkolni és sérülést elkerülni a Guild Wars 2-ben, de egyik sem véletlenszerű. Ha blokkolsz, visszaversz vagy elkerülsz egy támadást, az mindig 100%-ban sikerül. Nincsen olyan képesség, ami véletlenszerű %-ban ad elkerülést vagy blokkolást.

MyGW2: Ha egy vagy több Guardian egyszerre aktivál egy vagy több virtue-t, akkor a szövetségesek megkapják az összeset? Hogyan működik ez?

Jon: Két ugyanolyan virtue egyszerre nem rakódik egymásra, de egy Guardian aktiválhatja a Virtue of Courage-t míg egy másik a Virtue of Resolve-t, így a szövetségesek mindkettőből részesülnek.

MyGW2: Vannak olyan képességek, amelyekkel a boon-ok energiát töltenek vissza, vagy fegyverek, amik energiát szívnak el?

Jon: Nem, az energiát nem lehet manipulálni, mivel ez egy hosszú távú forrás. Ezzel sokkal könnyebb az egyensúlyozás, anélkül megy, hogy megölnénk. A Guild Wars-ban a Death Penalty volt a hosszú távú forrás, ami hatással volt a karaktered hatékonyságára, de nehézzé tette az egyensúlyozást. Mivel az energia most a hosszú távú forrásunk, könnyebben tudjuk egyensúlyozni a harcokat, így a kezdő játékosok több energiát használnak, de több időt kell pihenniük vagy italt fogyasztaniuk. Ezért az energia manipulálásnak nincs értelme, inkább taktikai döntéseket tettük a játékba, mint a helyezkedés.

MyGW2: Tudjuk, hogy a Guild Wars 2-ben vannak olyan képességek amelyek leveszik vagy átirányítják a kondíciókat; és ezek az egész stack-et leveszik. Mi a helyzet a boon-okkal, azokkal is meg lehet ezt csinálni?

Jon: Igen, a boon-okat is le lehet venni, illetve át lehet irányítani; külön képességek vannak erre. A Necromancer-eknek például van egy képességük, a Well of Corruption, ami az ellenfél boon-jaiból kondíciókat csinál.

MyGW2: Tudjuk, hogy a Guild Wars 2-ben van esési sérülés. Mi változott még a Z tengely bevezetésével?

Jon: A víz alatti harc nagyon jól kihasználja a Z tengelyt. Valamint most már lehetséges, hogy egy hídra csapdákat teszünk és alatta anélkül megyünk el, hogy az élesedne.

MyGW2: A sérülések ugyanúgy lesznek kiszámolva a Guild Wars 2-ben mint a Guild Wars-ban? Lesznek új fajta sérülési típusok?

Jon: A sérülés számolása teljesen más a két játékban. Már nincs sérülés vagy armor típus (pl. lightning, earth damage), ami befolyásolja mennyit sérülsz – ez a mechanizmus a játék egy másik részébe került, mivel úgy éreztük elég mélységet nem adott, de bonyolult volt.

MyGW2: Hogy halad a játék fejlesztése? Min dolgoztok most?

Eric: A játék fejlesztése nagyon jól halad. Jelenleg sok mindenen dolgozunk, beleértve a PvP-t, WvW-t, a maradék személyes történetet, eseményeket és dungeon-öket. Olyan széles skálán dolgozunk mindig, ahogy csak lehetséges, így játszhatjuk őket és láthatjuk, hogyan illeszkednek egymáshoz.

Ezen kívül még két infó van, melyek a buffed, német magazinban jelentek meg. Az egyik az, hogy képesek leszünk az ellenfeleink ellen fordítani a környezetet. Rájuk dönthetünk fákat vagy oszlopokat. Ezek többnyire a dungeon-ökben lesznek megtalálhatóak, de a nyitott világban is előfordulnak majd.

A másik dolog a Norn-ok állatformájával kapcsolatos. Állatformában a Norn új képességeket kap. Lesz olyan, amivel az ellenfeled a fejed fölé dobhatod egy másikkal pedig ugrás után, a földre érkezéskor félresöpröd az ellenfeleid.

Reklámok
  1. Almuska
    2011. április 25. - 23:23

    Jaj de szeretik minden interjúban legalább egy válaszba belerakni az “élő, lélegző világ”-ot :D
    jó fordítás thx, gondolom a duel hiánya majd pár gyereknek megpiszkálja a csőrét :D

  2. Kox
    2011. április 26. - 00:07

    “A személyes történetük részeként minden karakter választhat, hogy a Vigil-hez, a Durmand Priory-hoz vagy az Order of Whispers-hez csatlakozik-e”

    Mik ezek a szervezetek?

  3. chucky
    2011. április 26. - 05:49

    Köszi a fordítást.
    Minden kérdés elég mély, és egyiket se kerülték ki :)
    Az energy-vel kapcsolatos változások tetszenek. A mesmereknek nem biztos, sok ilyen szívatós skilljük volt az 1ben :). Azért remélem még lesznek, elvégre az elmetrükkös karakter még mindig rájuk húzható :)

    Az élő szerepjáték világba belerondít a többi játékos, a noob és hasonló okosságaikkal a chatekbe. Ez, rá is rakja bélyegét az élő világra :D Azért majd mikor tényleg ott az rpg feeling chat kikapcs és átadjuk magunk az élvezetnek. El tudnám viselni, ha legalább annyira élő világunk lenne mint a gothic-ban volt. :)

    • werdafckawi
      2011. április 26. - 07:51

      Hu, a gothic3-ban :D tudom kissé bugos volt, de máig meghatározó élmény, s nagyon sokáig elszöszöltem vele :)

    • chucky
      2011. április 26. - 09:33

      Ha bugos állapotában játszottál még vele, akkor szedd le a community patch-et és úgy játszd végig. Játékosok javították, hivatalos hozzájárulással. A gothic3.hu még él Szunyi és Ardea még tartja a frontot.

      Ha még a Risen-nel nem játszottál ajánlom!
      Sasold meg ezt a linket:

      Kicsit ott van a gothic feeling ;)
      A Piranha Byte-s csinálta. Nem tudom, tudod-e de a Jowood kidobta őket a gothic 3 bukása után. A poén az egészben, hogy nem a fejlesztővel volt a baj, látszik ez a fan-ok ragaszkodásán is és a Risen-en is, ha hagynak elég időt nekik a tesztelésre. A Deep Silver jó forgalmazónak tűnik.

      Gothic 2-vel játszottál már? Ajánlom kipróbálni szerintem az 1-2-nek volt a legnagyobb hangulata, de a 2 az az ami még mai gépeken is elfut, hogy ne menne a látvány rovására a sok pixeles karakter :D

      A gothic 4-re még nem szántam rá magam, azt már nem a PB csinálta annak már elég esélytelen, hogy megmaradt a gothic feelingje. A trainer alapján nem kaptam kedvet rá. Aki játszott már vele mi a vélemény, megér 1 dobozos verziót?

      • werdafckawi
        2011. április 27. - 11:50

        Nehogy megvedd! itt egy korrekt ismertető róla:
        http://www.pcdome.hu/cikk/2762/arcania_gothic_4_pc
        A Risen ígéretesnek tűnik de most a vga is halott, gw is csak módjával van mostanában a rosszabbik gépen

    • chucky
      2011. április 27. - 13:27

      Fú, nagyon lehúzták. Köszi, még jó hogy nem ugrottam fejest korábban :) Most, hogy pangok már gw-ben belső hang beszélt hozzám :D milyen gothic-os vagy, hogy meg se nézed a gothic4-t :D Ezek után végigtolom még1x a Risen-t és annyira várom a Risen 2-t mint a GW 2-t :)

      • werdafckawi
        2011. április 27. - 16:16

        Na off vége: harmadszor is nekikezdek a kotor1-2nek én meg az új cikk miatt :(

  4. Balázs
    2011. április 26. - 08:46

    Mit jelent az hogy “valószínűtlen hogy inuláskor a játékban lesz”

  5. Balázs
    2011. április 26. - 08:47

    Kár hogy nem lesz duel

  6. Balázs
    2011. április 26. - 08:48

    ja amit először mondtam az a duelra vonatkozik

    • 2011. április 26. - 09:13

      legközelebb egy hsz-ben ha lehet…
      az pedig szerintem full egyértelmű, hogy mit jelent. Amikor elindul a játék, még nem lesz, de később bekerülhet.

    • chucky
      2011. április 26. - 09:41

      Fubenalvo lehet visszaszerkeszteni kommenteket? Mert párszor már megtettem volna, jó pár elírás, helyesírási hiba, miatt jól jött volna már :)

      • 2011. április 26. - 15:47

        én tudom szerkeszteni bárki kommentjét, az tuti. Talán regisztráltaknak tudnék bekapcsolni ilyen lehetőséget… vagy van is. utánanézek :)

        Az tuti, hogy regisztráció nélküli hsz utólagos szerkesztését nem lehet engedélyeztetni.

  7. Eleghal
    2011. április 26. - 10:11

    ááááá….azért remélem hamar jön a duel:XD
    Persze először a game jöjjön, de gyorsan:)

    • 2011. április 26. - 15:49

      lesz elég lehetőség pvp-re, nem kell aggódni. :)

  8. Gandarel
    2011. április 26. - 15:40

    Elég jól haladnak szerintem, már csak 1-2 dolog van amiről nem tudunk és épp azokon dolgoznak gőzerővel, valamint a PvP teszteléséhez alapfeltétel hogy kész legyen az összes kaszt és összes faj hogy egyensúlyozni tudják a skilleket.

    Biztató :)

  9. Gandarel
    2011. április 26. - 15:42

    Kiszivárgott pár vízalatti terület!

    rajta lényekkel és fight jelenetekkel valamint alapos leírások!

    • Prana
      2011. április 26. - 15:53

      forrás?

      • Bubi
        2011. április 26. - 16:11

        Talán a videóra gondol? :P

    • Tanus
      2011. április 27. - 19:57

      Lökött vagy..:D:D:D:D

  10. Eleghal
    2011. április 26. - 16:15

    A forrás a kis delfinek képeskönyv, és kifestő szerintem:)

  11. H0ru$h
    2011. április 26. - 18:47

    Hát az 1v1 pvp hiánya aggasztó.. Minek csináljam így meg a legerősebb karaktert, hogyha nem tudom ezt egyesével mindenkinek bebizonyítani? :)

    • Tanus
      2011. április 27. - 19:58

      Induláskor nem lesz benne, de tervezik……^^

  12. Niko
    2011. április 26. - 19:04

    Az a baj, hogy warhammerben sincs 1v1 balance, illetve nem baj de számomra kicsit zavaró volt. Szerintem gw2-ben is inkább a csapatszellem lesz a nyerő

  13. noPublicFG
    2011. április 26. - 20:25

    Örülök, h. nem lesz PvP, azt mindenütt utáltam, csak felesleges fitogtatás, úgy is tudjuk ÉN vagyok a legerősebb :D

    • Niko
      2011. április 26. - 20:51

      lesz pvp csak nem 1v1, duel nem lesz

    • VadKan
      2011. április 26. - 20:55

      te miről beszélsz? minden lesz itt kéremszépen, még 1v1 is csak nem 1v1-re lesz a balance beállítva. pláne mi az, hogy nem lesz pvp?!
      azért remélem ez a komment a cinizmusodból fakad.

  14. Eleghal
    2011. április 26. - 21:49

    Szerintem igenis fontos a duel….a pro pvp játékosok így gyakorolhatják a különböző kasztok elleni technikákak. Én pl. duelek alatt fejlődtem pvp ben a legtöbbet.
    Ez tudomány kérem szépen:)))

    • Prana
      2011. április 27. - 08:45

      De ugye nem GW1-ben tetted ezt? Itt teljesen más a helyzet, nem használhatsz egyidejűleg többszáz skillt, hogy abból ki tudd választani a legmegfelelőbbet az aktuális ellenfél legyőzéséhez. Itt van 10 skilled (GW1-ben csak 8) ami valamilyen elv alapján meg lett tervezve, olyan körülmények között lehet hogy remekül működik, de mindennek van countere. GW skillbar csapatmunkára van kitalálva. Ok, gw2ben talán picit más lesz a helyzet, de struktúrált pvpben biztos a csapatmunka fog dominálni, world pvp 1v1-ben pedig valószínűleg a dps, mint szinte minden más játék pvp-jében.

  15. Eleghal
    2011. április 27. - 10:48

    Nem gw 1 ben tettem. Természetesen persze hogy a csapatmunkáról van szó, de ha a csapatomban azt a feladatom hogy lekössek valakit (nem mondom hogy healert) akkor azt csak úgy tudom megtenni, ha ismerem a kasztja erősségeit, gyengeségeit.
    Na kérem itt kell nekem a duell.

    • Prana
      2011. április 27. - 12:20

      Reméljük hogy GW2-ben is lesz Guild Hall, és abban megmarad a scrimmage lehetőség, ahol akár 1v1-et is lehet gyakorolni. Lásd: http://wiki.guildwars.com/wiki/Scrimmage

      • Scip
        2011. április 27. - 20:45

        egyszer már felhoztam valahol de felhozom megint: valoszinünek tartom hogy LA ban lesz majd egy instanced rész ami betölti a GH szerepét de ezt nem fejtem ki mégegyszer nézzétek meg:
        http://wiki.guildwars2.com/wiki/Guild_Home

    • chucky
      2011. április 27. - 13:36

      a GH-ban én is nagyon reménykedek :) Az asura gate-ek segítségével belemagyarázjató a történetbe, hogy van a guildnek 1 külön hely ahol megpihenhet, feltankolhat. Bár ez a PVE vonal kevésbé volt fontos mint a GvG és egyéb PvP elemek a GH esetén. Legyen igazad szurkolok nektek PvP-sek :) Csak mi is kapjuk azt ami volt a GW1-ben :). Erről nem esett még szó, nagyon titkolóznak.

      Szerintetek kiborulna a bili, ha közölnék a néppel, hogy sry nem lesz GH ez MMO nem GW1 ezt kell szeretni? Azért még lehet aláírást is gyűjtene a GW1 community szerintem :D

  16. Tanus
    2011. április 27. - 20:05

    Hatalmas egy játék lesz ez!!:D Köszi a fordítást! Minden fajt ki kell próbálni!!!!! Bár a leginkább várt még mindig nem mutatkozott meg…:)))
    Vízalatti résznek különösen örülök, mert az egyedi lesz!
    Lehet hogy még a szerepjátékos megoldást is kipróbálom, csak induljon roleplay magyar klán!:)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: